امام جمعه دماوند:

۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است

دماوند(پانا)-امام جمعه دماوند بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب هم مردم با بصیرت و آگاهی و تشخیص حق از باطل فتنه‌های کوچک و بزرگ را خاموش کردند.

کد مطلب: ۶۹۷۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستان های تهران ،حجت‌الاسلام‌ کاظم فتاح‌دماوندی ، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه (س)، با بیان اینکه در آستانه روز مهم و تاریخی ۹ دی قرار داریم، اظهار کرد: ۹ دی به‌عنوان یوم الله روز بصیرت و میثاق امت با ولایت میباشد.

وی در ادامه افزود: مردم شریف ایران از آن روزی که جرقه انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۲ توسط امام راحل زده شد، با بصیرت و علم و آگاهی انقلاب کردند و قیام الهی خود را پیش بردند ومردم اگر بصیرت نداشتند، ۱۵ سال مقاومت نمی‌کردند.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی گفت: قرآن و اهل‌بیت (ع) هیچ‌گاه از هم جدا نخواهند شد و هرگاه قرآن و اهل‌بیت (ع) را جدا کردند، فتنه‌ها آغاز می‌شود، همچون آنچه در جنگ صفین پیش آمد و قرآن را مقابل حضرت علی (ع) قرار دادند.
وی تصریح کرد: آن کسی که مقابل امام مسلمین می‌ایستد ، فتنه‌گر است و باید او را نصیحت کرد و اگر نصیحت را نپذیرد، او حکم کافر و مشرک را دارد، چراکه به جنگ با ولی خداوند آمده است.
امام جمعه دماوند بیان کرد: بعد از امام معصوم وظیفه داریم که از ولی‌فقیه اطاعت کنیم، از مجتهد جامع شرایطی که مخالف هوای نفس است، عقل و شرع این را می‌گوید که وقتی به امام دسترسی نداریم، باید از جانشین آن‌ها که همان فقها و مجتهدان هستند، تبعیت کنیم.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی خاطرنشان کرد: اگر مردم یک فقیه را به ولایت قبول و کمک کردند تا حکومت اسلامی تشکیل شود، آنگاه اطاعت از امر ولی‌فقیه از امر دین است و اطاعت از امامان محسوب می‌شود.
وی افزود: توسط امام راحل حکومت و نظام به‌صورت جمهوری اسلامی در ایران تشکیل شد که مردم هم در سرنوشت خود اثرگذار باشندوبرای انتخاب رئیس‌جمهور یا نماینده مجلس باید ملاک‌هایی قرار داده شده و صلاحیت افراد برای مجریان کار احراز شود که این کار بر عهده فقهای شورای نگهبان است.
امام جمعه دماوند گفت: انتخابات با نظارت‌های گسترده انجام می‌شودو حدود ۴۰ سال از انقلاب گذشته و چهل انتخابات برگزار شده ، انتخابات‌ها را مردم و دولت با کمک یکدیگر و با نظارت‌های دقیق و متقابل برگزار کردند.
وی تصریح کرد: اما در سال ۱۳۸۸ آن فردی که بازنده شد و رأی نیاورد، آغاز به فتنه‌گری و سرباز زدن و نپذیرفتن نتیجه کرد؛ هرچه گفتند از راه قانونی اعتراض خود را پیگیری کنید، گوش ندادند و مردم را به خیابان‌ها کشاندند و آب به آسیاب دشمن ریختند و حرف رهبر و ولی‌فقیه را اطاعت نکردند.
امام جمعه دماوند بیان کرد: در آشفته‌بازار و فضای غبارآلودی که فتنه‌گران ایجاد کردند، دشمن از آب گل‌آلود ماهی گرفت، جوانان را تحریک کردند، از راه فضای مجازی و ماهواره‌ها شعارهای ساختارشکن مطرح کردند و اهل نظام را نشانه رفتندو عملاً نقش پیاده‌نظام دشمن و بازیگر این بازی خطرناک شدند.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی تأکید کرد: اینجا نقش رهبری هدایت، نصیحت و خیرخواهی بودو باید از ولی‌فقیه اطاعت می‌کردندو به خاطر مصلحت نظام و مردم سر عقل می‌آمدند، اما کوتاه نیامدند.
وی با بیان اینکه آن‌ها کار دشمن را در داخل انجام دادند و هدف دشمن را پیگیری کردند، ادامه داد: ممکن است که فتنه‌گران ظاهر فریبنده و مؤمنانه هم داشته باشند.
امام جمعه دماوند افزود: زیاد طول نکشید که مردم به نیابت پلید فتنه‌گران پی بردند و مشاهده کردند که آن‌ها اصل نظام، اسلام و ولایت‌فقیه را نشانه گرفتند؛ تعداد فتنه‌گران روزبه‌روز کمتر شد تا در روز ۹ دی سال ۱۳۸۸ بساط آن‌ها برچیده شد و این لطف خداوند و معجزه انقلاب اسلامی بود.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی با اشاره به اینکه باید انسان مراقب خودش باشد، تصریح کرد:رویش‌های انقلاب و شکوفایی و موفقیت‌ها بسیار بیشتر از ریزش‌ها تلخی‌ها بوده است، در کشور نیروهای مؤمن و متدین و متخصص فراوان داریم و همه باید کمک کنند تا اهداف کشور محقق شود و این وظیفه شرعی و عقلی ماست که هرکسی به هر نحوی بخواهد به جمهوری اسلامی ایران کمک و اشکالات را برطرف کند.
وی بیان کرد: در شهرستان دماوند هم نیروهای کارآمد و مردمی وجود دارند،آن مسؤول موفق‌تر است که درد مردم را بشناسد و دلسوز و متعهد و متدین باشد، مسؤولی که به قول رهبر انقلاب جاه‌طلب و پول‌طلب باشد، به درد مردم ما نمی‌خورد.
امام جمعه دماوند تأکید کرد: اگر قرار باشد در دماوند به خاطر حزب‌گرایی و سیاسی‌کاری مسؤولان را عوض کنند و افراد سیاسی‌کار و کشته‌مرده حزب را بیاورند، مردم چنین اجازه‌ای نخواهند داد.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی با بیان اینکه مردم از مسؤولان کار می‌خواهند ، افزود: در شهرستان دماوند مسؤولانی می‌خواهیم که بتوانند منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)را محقق کنند.
امام جمعه دماوند گفت: ما مسؤولی می‌خواهیم که مردمی و در دفترش به روی مردم باز باشد؛ کارنامه روشن مالی، اداری و خدمت صادقانه و بدون حاشیه به مردم و نظام داشته باشد.

/خبرنگار:هدیه نزهتی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار