استاندار اردبیل:

ساخت 110 نمازخانه در مدارس در اولویت سال آینده است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: احداث و تکمیل 110 باب نمازخانه در مدارس استان اردبیل در اولویت برنامه‌های سال آینده است.

کد مطلب: ۶۹۷۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد

اکبر بهنامجو در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در پیشرفت همه‌جانبه کشور به عنوان بسترساز توسعه نیروی انسانی اظهار کرد: آموزش و پرورش و تربیت نسل آینده دارای جایگاه بااهمیتی است که این کار می‌تواند زمینه ترقی همه‌جانبه کشور را فراهم آورد.

وی توجه به بعد معنوی تربیت دانش‌آموزان و نسل آینده را در قالب آموزش نماز و احکام دینی یادآور شد و بیان کرد: یکی از ملزومات این رغبت‌انگیزی تامین فضای مناسب نمازخانه‌ای و تجهیزات آن است که می‌تواند در کنار برگزاری نماز یومیه محل خوبی برای برپایی آئین‌های فرهنگی، ملی و مذهبی باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به اینکه نماز تاکید موکد دین اسلام است باید در انجام اول وقت این فریضه اهتمامی جدی شود و نوجوانان و جوانان ما در محیط مدرسه بیشتر با این آموزه‌ دینی آشنایی پیدا کنند.

بهنامجو با انتقاد از تاخیر در تکمیل برخی نمازخانه‌ها در 25 سال گذشته بیان کرد: 100 متر احداث نمازخانه در طول 25 سال در یک استان اسباب شرمندگی است چرا که در این فاصله زمانی باید ده‌ها پروژه‌ای نظیر این متراژ تکمیل و به بهره‌برداری می‌‌رسید.

وی گفت: باید به آهنگ ساخت نمازخانه در مدارس سرعت دهیم و در این زمینه در کننار اعتبارات دولتی باید از توان بخش خصوصی و مشارکتی در ساخت ارزان‌قیمت این پروژه‌ها بهره بگیریم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: احداث و تکمیل 110 باب نمازخانه در اولویت سال آینده قرار می‌گیرد تا ما از طریق خودیاری و جلب مشارکت‌های خیرین و منابع دولتی بتوانیم این پروژه‌ها را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

بهنامجو افزود: با شروع این کار قطعا در سفر مسئولان به استان اردبیل می‌توانیم مدعی تکمیل این پروژه‌ها از ردیف اعتباری ملی باشیم تا هر سال برای این پروژه‌ها منابع اعتباری مناسب در نظر گرفته شود.

وی در مورد جانمایی احداث 5 اردوگاه جدید در شهرهای مختلف استان اردبیل اظهار داشت: باید این اردوگاه‌ها را در بهترین فضای استان که برخوردار از شرایط آب و هوایی مناسب، امکانات گردشگری و تفریحی مطلوب و مناظر زیبای طبیعی است نظیر فندقلوی نمین احداث کنیم که در اختصاص زمین به احداث این اردوگاه‌ها مشکلی نخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار