مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال:

شهرستان خلخال رتبه برتر کشور را در تولید عسل ارگانیک کسب کرد

اردبیل (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی خلخال از کسب رتبه برتر این شهرستان در بخش زنبورداری بومی و سنتی و تولید عسل ارگانیک در سطح کشور خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۷۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد

بهبود علیزاده افزود: در حال حاضر بیشترین تعداد کلنی های زنبور عسل خلخال از سوی زنبورداران این شهرستان به پرورش زنبور عسل در داخل کندوهای بومی و سنتی و تولید عسل ارگانیک فاقد هرگونه مواد افزودنی فریبنده اختصاص داده شده است .
وی از افزایش میزان تولید عسل در سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال 750 تن عسل مرغوب از زنبورستان های منطقه برداشت و روانه بازار مصرف شده که این میزان در مقایسه با عسل تولیدی سال گذشته 100 تن افزایش یافته است .
علیزاده با بیان اینکه شرایط جوی مساعد همراه با طبیعت مناسب برای پرورش زنبور عسل این منطقه را تبدیل به یکی از قطب های پرورش زنبور عسل و تولید عسل در استان اردبیل کرده اظهار کرد: خلخال با داشتن 50 هزار کلنی زنبور عسل و میزان تولید عسل سالانه رتبه دوم استان اردبیل را به خود اختصاص داده است .
وی در آئین افتتاحیه کارگاه آموزشی زنبور داری خلخال نیز گفت: یک هزار و 500 فرصت شغلی در بخش پرورش زنبور عسل این شهرستان ایجاد شده و با ارائه تسهیلات ویژه و ارزان قیمت بانکی به متقاضیان اجرای طرح های زنبورداری این تعداد به 2 برابر در سال های آینده افزایش خواهد یافت .
مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: در 9 ماه سال جاری بیش از 20 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل اعتبارات تسهیلاتی ستاد تسهیل و رونق تولید در اختیاز 20 نفر از متقاضیان اجرای طرح های زنبورداری قرار گرفته و با این کار زمینه اشتغال پایدار 40 نفر بصورت مستقیم در منطقه فراهم شده است .
وی همچنین از ثبت نام 50 نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر در مدیریت جهاد کشاورزی خلخال خبرداد و گفت: با پرداخت تسهیلات زنبورداری به این افراد زمینه شغلی 100 نفر در بخش تولید عسل فراهم خواهد شد .
کارگاه آموزشی پرورش زنبور عسل مدیریت جهاد کشاورزی خلخال به مدت چهار روز برگزار و 50 نفر از علاقمندان به اجرای طرح های زنبورداری در این دوره شرکت کرده و از آخرین یافته های علمی زنبورداری مدرن و سنتی ، نحوه رعایت بهداشت کندو ، پیشگیری و مقابله با انواع بیماری های تهدید کننده زنبور عسل و راهکارهای تولید عسل مرغوب زیر نظر کارشناسان بهره خواهند برد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار