مراکز درمانی بخش خصوصی استان کرمانشاه موظف به پذیرش دفترچه سلامت شدند

کرمانشاه (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از دستور وزیر بهداشت به منظور پذیرش دفترچه سلامت با فرانشیز بخش خصوصی از اول دی ماه امسال در بیمارستان ها و مطب های خصوصی استان کرمانشاه خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۷۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
محمودرضا مرادی در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان با موضوع تشریح عملکرد حوزه بهداشت و درمان در زلزله اخیر افزود: از زمان وقوع زلزله در 21آبان تا اول دی تمام خدمات برای مردم مناطق زلزله زده به صورت کاملا رایگان انجام می شد.
او گفت: از اول دی ماه این خدمات به روال قبل از زمان وقوع زلزله بر گشته است، یعنی فرانشیز بیماران در روستاها به صورت پنج درصد و در شهرها 10درصد محاسبه می شود.
وی با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان استان در زلزله اخیر از تمام ظرفیت ها، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی خود برای ارائه خدمات به مردم زلزله زده استفاده کرد گفت: وزیر بهداشت و مجموعه این وزارتخانه به صورت ویژه به استان کمک کردند که جای قدردانی دارد.
وی به چهار بار حضور وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده استان اشاره کرد و افزود: دکتر هاشمی نماینده تام الاختیاری برای مناطق زلزله زده منصوب کرده که به تسریع در روند امور حوزه بهداشت و درمان کمک شایانی کرده است.
او با اشاره به اینکه در زمینه انتقال مصدومان زلزله به مراکز درمانی رکورد جهانی زده ایم گفت: انتقال حدود هفت هزار و 500مصدوم از مناطق زلزله زده به مراکز درمانی داخل و خارج از استان یک رکورد بی سابقه ای بود.
وی دیگر موضوع مهم در انتقال این مصدومان را فوت نشدن هیچ یک از آنان در زمان انتقال دانست و افزود: این موضوع نشان از توان بالای کادر مدیریت بحران حوزه بهداشت و درمان دارد.
وی انجام یک هزار و 800عمل جراحی در 6 روز اول زلزله، پذیرش 14هزار و 695مصدوم در مراکز درمانی استان، انتقال 347 مصدوم به مراکز درمانی خارج از استان را از جمله اقدامات انجام در دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد.
به گفته او پس از زلزله تاکنون 63هزار نسخه پیچی انجام شده و بیش از 140میلیارد ریال داروی رایگان نیز در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه توزیع شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنان خود استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به ساخت زیرساخت های آسیب دیده سلامت در استان و همچنین کمک به مردم مناطق زلزله زده را از دستور کارهای این دانشگاه دانست و گفت: در این راستا با حضور وزیر بهداشت تفاهم نامه ای با خیران کشور در زمینه بازسازی زیرساخت های حوزه سلامت در استان منعقد شد.
به گفته دکتر مرادی خیرین برای احداث 64خانه بهداشت، 22مرکز جامع خدمات سلامت، سه مرکز فوریت های پزشکی و 2 بیمارستان اعلام آمادگی کرده اند و تفاهم نامه ساخت این واحدها نیز به امضای دانشگاه و خیرین رسیده است.
مرادی همچنین با بیان اینکه حضور خیرین سلامت در حوزه درمانی در مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد افزود: به زودی چهار دستگاه تریلر سیار چشم پزشکی و دندانپزشکی توسط گروه خیرین نوآوران سلامت در سرپل ذهاب مستقر می شود و به مردم این منطقه خدمات رایگان ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار