در گفت‌و گو با پانا

علي مرادخاني:شهرداري تهران به نيازهاي هنرمندان توجه مي‌كند

تهران (پانا) - معاون سابق هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به سمت مشاور شهردار تهران منصوب شده است،ازحمایت این سازمان به هنرمندان و توجه به نيازهاي آنها خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۶۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد

علی مرادخانی در حاشیه مراسم تقدیر از هنرمندان پیشکسوت و برگزاری جشن تولد هنرمندان متولد فصل پاییز در گفت‌وگو با پانا با اشاره به «اقدامات مؤثر» موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: زمانی که من به معاونت هنری وارد شدم، یکسال و اندی از عمر موسسه هنرمندان پیشکسوت می‌گذشت و تأسیس این مرکز، اتفاق مبارکی بود که از آقای شاه آبادی و آقای سید عباس عظیمی و سایر افرادی که بنیان این موسسه را برپا کردند، تشکر کنم .

وی افزود: در چند سال گذشته اقدامات خوبی در این موسسه انجام شد و گامی به سوی بلوغ برداشت. این فضا به بخشی تبدیل شد که بتوانیم از زحمات هنرمندان قدیمی تشکر کنیم. بارها شنیده‌ایم آن‌ها از این که کسی قدر هنرشان را ندانسته است، گلایه مند بوده‌اند و موسسه هنرمندان پیشکسوت طی چند سال گذشته برای کمک مادی و معنوی به هنرمندان تلاش کرد و سعی داشت شرایطی را فراهم کند تا دغدغه خاطر آن‌ها برطرف شود .

مرادخانی از اختصاص ساختمانی بزرگ به موسسه هنرمندان پیشکسوت خبر داد و گفت: این موسسه فضای کوچکی در اختیار داشت که مناسب و درشان هنرمندان نبود. تا این که فضای مناسبی در اختیار مجموعه به تازگی قرار گرفته که دست اندرکاران و هنرمندان می‌توانند راحت‌تر به اقدامات خود ادامه بدهند .

وی همچنین از همکاری معاونت هنری در دوران فعالیت خود با صندوق اعتباری هنر مبنی بر تأمین شرایط بهتر معاش برای هنرمندان قدیمی خبر داد و عنوان کرد: طی یک ماه گذشته با صندوق توسعه هنر تعامل کردیم تا شرایط بهتری را برای معاش هنرمندان فراهم کنیم. ضمن این که در ارتباط با مباحث رفاهی این عزیزان، مشاور وزیر ارشاد و آقای سیدزاده در صندوق اعتباری هنر تلاش دارند تا پیشکسوتان هنر از امکانات بهتری برخوردار شوند و جزئیات این طرح به زودی ابلاغ خواهد شد .

مشاور شهردار تهران و مناطق آزاد با اشاره به حمایت شهرداری از هنرمندان ادامه داد: در زمینه‌های مختلف در شهرداری تهران به نیازهای هنرمندان پیشکسوت توجه خواهیم کرد. شاید تورهای تفریحی را نیز در شهرداری برای آن که هنرمندان در انزوا نمانند و دورهمی ها و دیدارها ادامه داشته باشد، راه بیاندازیم .

وی همچنین خاطر نشان کرد: یک هنرمند پیشکسوت لزوماً هنرمند بازنشسته یا خدایی ناکرده از کار افتاده نیست. او راهنماست، راهبردها را می‌داند و فضای هنر را به خوبی می‌شناسد. دقیقاً در نقطه‌ای ایستاده که بالاترین بهره وری را دارد و باید از تجربیاتش استفاده کرد. انگیزه بخشی به هنرمندان پیشکسوت باعث می‌شود آینده سازان و جوانان هم پیشرو باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار