تأثیر «طرح پائیزه کتاب» در رونق ویترین کتابفروشی ها

تهران (پانا) - مدیر انتشارات «ذکر» معتقد است «طرح پائیزه کتاب» از تغییر کاربری کتابفروشی ها جلوگیری کرده است.

کد مطلب: ۶۹۶۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا سیدناصری ضمن تأکید بر افزایش میزان اعتبارات کتابفروشی ها در «طرح پائیزه کتاب» گفت: اجرای این طرح در تشویق و ترغیب لوازم‌التحریرفروشی‌ها به ارائه کتاب بی‌تأثیر نبوده است.

وی ضمن تأکید بر استمرار اجرای طرح‌های فصلی مؤسسه خانه کتاب، ادامه داد: از حالا منتظر برگزاری سومین دوره «عیدانه کتاب» در نوروز 1397 هستیم. چرا که فرهنگ کتاب عیدی دادن، یک سنت حسنه است که باید نهادینه شود.

مدیر انتشارات ذکر با بیان این که با اجرای طرح‌های فصلی ترویج کتابخوانی افزایش درخواستِ کتاب مراکز پخش کتاب نیز کاملاً محسوس شده است، گفت: پیشنهاد می‌کنم سقف اعتباراتی که در این طرح به کتابفروشی ها تعلق می‌گیرد، افزایش یابد.

سیدناصری افزود: «طرح پائیزه کتاب» از حرکت کتابفروشان به سمت تغییر کاربری یا ارائه لوازم‌التحریر و محصولات غیر کتابی جلوگیری کرده است. همچنین این طرح در تشویق لوازم‌التحریرفروشی‌ها به سمت ارائه کتاب نیز بی‌تأثیر نبوده است.

وی در پایان اظهار کرد: توصیه می‌کنم شرایطی فراهم شود تا همزمان با اجرای این طرح در کتابفروشی ها، دفاتر انتشاراتی‌ها نیز بتوانند این طرح را اجرا کنند تا تشویقی برای خرید بیشتر کتاب از سوی مردم باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار