معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش باید همراه هم باشند/معاونان پرورشی تخصص لازم را داشته باشند

تبریز(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: سرگروه های درس پرورشی و معاونان پرورشی در مدارس باید توان فعالیت در این رشته را داشته باشند و فقط برای پر کردن ساعات کاری انجام وظیفه نکنند.

کد مطلب: ۶۹۶۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد

طاهر علمی در جلسه گردهمایی سرگروه های درس پرورشی استان در محل سالن اجلاس تالار معلم تبریز با اشاره به ماموریت های سرگروه های درس پرورشی اظهار کرد: امروزه دانش آموزان به فعالیت های پرورشی خیلی نیازمند هستند تا نسبت به گذشته لذا لازم است سرگروه های پرورشی راهکار جاذبیت دانش آموزان به انجام فعالیتهای پرورشی را تحقیق کنند و پیشنهادات خود را ارائه نمایند.
وی گفت: نقد و بررسی و تحلیل کردن تمامی برنامه ها مهم است و سرگروه های درس پرورشی باید به خوبی از عهده این کاربرآیند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که سرگروه های درس پرورشی باید اطلاع کافی از کل فعالیت های پرورشی بویژه از انجام مسابقات فرهنگی و هنری داشته باشند، ادامه داد: اطلاعات به دست آمده از ارزیابی ها باید توسط این سرگروه ها جمع آوری و برای کیفیت بخشی مورد استفاده قرار گیرد.
علمی تاکید کرد: برای این که فعالیت های پرورشی موجب شیرینی تحصیل دانش آموزان شود باید اجرای مسابقات فرهنگی و هنری در مدارس جدی گرفته شود و همچنین به برنامه های مختلف قرآن و عترت و نماز که زمینه ساز تربیت دینی و اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان است توجه ویژه شود.
وی خطاب به سرگروه های درس پرورشی گفت: با مشاوران در مدارس همراه و همگام باشید و همچنین سرانه مطالعه و تعداد خرید کتاب در مدارس را نیز پیگیری نمایید چرا که کتاب برای توسعه فرهنگ یک منطقه مهم است و باید در فعالیت های پرورشی به آن توجه شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همچنین نظارت بر نمازخانه ها، وضعیت حجاب و عفاف در مدارس، جشن تکلیف ها و دار القرآن ها و پرسش مهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه معاونان پرورشی باید بر امورات محوله تخصص لازم را داشته باشند بویژه آنهایی که عهده دار درس تفکر و سبک زندگی اسلامی در مدارس هستند.
علمی در ادامه بر تربیت چند بعدی دانش آموزان تاکید کرد و افزود: اگر دانش آموز بدون پرورش موفق به کسب علم کند این علم همانند غده سرطانی او را از درون نابود و دیگران را ناراحت خواهد کرد و خطای او حاصل عدم پرورشی بودن اوست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار