بودجه آمریکا برای مقابله با ایران و کره شمالی

تهران (پانا) - دولت آمریکا لایحه‌ای به مبلغ 4.6 میلیارد دلار به منظور دفاع موشکی دربرابر ایران و کره شمالی و همچنین تعمیر دو ناوشکن آسیب دیده به امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور رسانده است.

کد مطلب: ۶۹۵۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش راشا تودی، ارتقای برنامه موشکی یکی از برنامه‌های ترامپ در راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا است که او هفته گذشته اعلام کرده بود.

بر اساس راهبرد اعلام شده «سامانه پدافند موشکی چندلایه» قصد دارد از آمریکا در مقابل تهدید ایران و کره شمالی حفاظت کند. همچنین این راهبرد تصریح می کند که آمریکا قصد ندارد ثبات خود را تضعیف و یا روابط قدیمی با روسیه و چین را مختل کند.

به گزارش پانا، دونالد ترامپ هفته گذشته در اعلام راهبرد امنیت ملی این کشور بار دیگر ادعاهایش درباره ایران را تکرار کرد.

کاخ سفید همچنین مطابق رویه‌های معمول، ایران را به تلاش برای بر هم زدن ثبات منطقه و حمایت از «گروه‌های تروریستی» متهم کرده و تصریح کرده که تهران آشکارا خواستار نابودی آمریکا است.

ترامپ در بخشی از سند که به امنیت مرزها و سرزمین آمریکا اختصاص دارد، بر ارتقای دفاع موشکی آمریکا تأکید کرده و گفته است: «ایالات متحده، به منظور محافظت از سرزمین خود در برابر حملات موشکی اقدام به استقرار یک سامانه پدافند موشکی چندلایه با تمرکز بر ایران و کره شمالی کرده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار