روایت سفیر ایران از بازدید رئیس موزه بریتانیا از موزه ایران باستان

تهران (پانا) - سفیر ایران در بریتانیا در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکس هارتویگ فیشر، رئیس موزه بریتانیا روایتی از بازدید او از موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی تشریح کرد.

کد مطلب: ۶۹۵۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد

حمید بعیدی نژاد در اینستاگرام خود نوشت: «دکتر هارتویک فیشر، رئیس موزه بریتانیا که آلمانی است از بخش‌های مختلف موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی بازدید کرد.

وی پس از این بازدید گفت: برای نخستین بار است از کشور ایران بازدید می کنم؛ ولی در واقع انتظار دیدن چنین گنجینه ارزشمندی را نداشتم و غنا و تنوع سبک‌های هنری و ادوار تاریخی موجود در موزه ملی ایران، من را به شدت تحت تأثیر قرارداد.

دکتر فیشر ابراز علاقه‌مندی کرد که در آینده موزه بریتانیا نمایشگاهی از آثار خود را در موزه ملی ایران به نمایش بگذارد. پس از نمایشگاه استوانه کوروش، این دومین نمایشگاهی خواهد بود که توسط موزه بریتانیا در ایران برگزار خواهد شد. رئیس موزه بریتانیا پس از اتمام بازدید و نشست با مدیر موزه ملی ایران،‌آثار ارزشمند موزه ملی ایران و توالی تاریخی آن از دوران پارینه سنگی تا پایان قاجار را به دانشگاهی برای مطالعه و شناخت و تدریس فرهنگ، هنر و تاریخ ایران زمین دانست و اضافه کر د که تاریخ ایران را باید در محل موزه ملی ایران آموخت.

مدیر موزه ملی ایران نیز با ابراز خوشحالی از بادیدد مفصل،‌ دقیق و علاقه‌مندانه مدیر موزه بریتانیا اظهار داشت موزه ملی ایران امروزه از نظر سطح کیفی موزه ملی ایران این امکان را فراهم کرده که موزه میزبان نمایشگاه‌هایی از کشورهای ایتالیا،‌ ارمنستان،‌ کره جنوبی، فرانسه (لوور) و در آینده نه چندان دور برای دومین بار از موزه بریتانیا باشد.

رئیس موزه بریتانیا قرار است طی بازدید خود از ایران از پایگاه های باستانی و تاریخی شهرهای اصفهان و شیراز نیز بازدید کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار