بیرانوندی با اشاره به بحران آلودگی هوا:

اعتبار ویژه و فوری برای توزیع شیر رایگان در مدارس شهرهای آلوده تخصیص داده شود

تهران (پانا) - رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس از وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد که در بحران فعلی آلودگی هوای کلانشهرها با اختصاص بودجه‌ای فوری، شیر رایگان به دانش‌آموزان توزیع شود.

کد مطلب: ۶۹۵۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد

محمد بیراندی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به عدم اختصاص 200 میلیارد تومان برای توزیع سهمیه شیر در مدارس از زمان آغاز سال تحصیلی 96-97، گفت: متأسفانه از ابتدای سال شاهد این مسئله بودیم که آموزش و پرورش به دلیل کسری بودجه توانی برای توزیع شیر در مدارس کشور نداشته است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به آلودگی شدید هوا به ویژه در کلانشهرها ضرورت دارد که بودجه ویژه‌ای برای این مهم در نظر گرفته شود تا به نحوی با اختصاص بودجه به موضوع توزیع شیر رایگان در مدارس، شاهد توزیع آن در مدارس سراسر کشور با اولویت کلاشهر‌های آلوده باشیم.

وی با تأکید بر اینکه همزمان با آغاز هفته آتی، کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این مطالبه مهم را از وزیر آموزش و پرورش خواهد داشت، اضافه کرد: امیدواریم با اختصاص بودجه مناسب به این مهم همزمان با بازگشایی مدارس شیر رایگان نیز بین دانش‌آموزان توزیع شود.

بیرانوندی ادامه داد: هیچ جایگزینی برای توزیع شیر در مدارس وجود ندارد و در مقطع کنونی به دلیل بالا بودن میزان آلاینده‌ها در آسمان کلانشهرها حتی نمی‌توان توزیع آن را به یکی دو ماه تأخیر انداخت.

وی با یادآوری فقدان بودجه آموزش و پرورش در سال 96، عنوان کرد: همه ما مطلع هستیم که آموزش و پرورش با کسری مواجه است ولی در این شرایط بحرانی نیاز است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به کمک آموزش و پرورش برای حفظ سلامت دانش‌آموزان بشتابد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: هر ساله کسری بودجه آموزش و پرورش به سال‌های آینده منتقل می‌شود ولی مسئله اختصاص بودجه به توزیع شیر را نمی‌توان به سال دیگر موکول کرد و باید این مهم را از دولت مطالبه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار