مدیرکل محیط زیست شهر تهران به پانا خبر داد

صدور 204 اخطاریه آلودگی هوا برای واحدهای صنعتی آلاینده

تهران (پانا) - مدیرکل محیط زیست شهر تهران از صدور 204 اخطاریه آلودگی هوا برای واحدهای صنعتی و خدماتی آلاینده در پایتخت خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۵۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به افزایش آلاینده‌ها در تهران گفت: تهران قطب سیاسی، درمانی، اداری و آموزشی کشور است. ظرفیت شهر تهران به پایان رسیده و با توجه به شرایط اکولوژیکی پایتخت، دیگر گنجایش این حجم از جمعیت و واحدهای آلاینده را ندارد.

وی با اشاره به تشکیل جلسات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: در این جلسات تصمیماتی اتخاذ می‌شود که یکی از این تصمیمات برخورد با واحدهای آلاینده و همچنین توقف معادن شن و ماسه است. البته قوانین زیست محیطی برای کنترل آلودگی هوا وجود دارد و تنها لازم است که قوانین اجرا شوند.

مدیرکل محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه مطالعه درباره سهم منابع مختلف در آلودگی هوا باید به روزرسانی شود، گفت: مطالعه درباره سهم منابع مختلف در آلودگی هوا حدود ۱۰ سال گذشته انجام شد و طبق آن منابع متحرک سهم 70 درصدی و منابع ثابت در آلودگی هوا سهمی 30 درصدی دارد.

به گفته وی، موتورخانه‌های اماکن مسکونی، آموزشی، اداری و تجاری، ضایعات سوزی و پروژه‌های عمرانی شهرداری در آلودگی هوای تهران نقش به‌سزایی دارند.

برای کاهش آلودگی هوا نیازمند اصلاح الگوی رفتاری هستیم

بازگیر در ادامه با بیان اینکه برای کاهش آلودگی هوا نیازمند اصلاح الگوی رفتاری هستیم، گفت: بخشی از منابع آلاینده مربوط به وسایل گرمایشی منازل است که استفاده بیش از حد وسایل گرمایشی در فصل زمستان باعث افزایش آلودگی هوا می‌شود. باید از مصرف گرایی در تهران دور شویم و سبک زندگی مردم تغییر کند.

مدیرکل محیط زیست شهر تهران افزود: در مساله آلودگی هوا دستگاه‌های مختلفی دخیل هستند. دستگاه‌ها رفتار خود را نسبت به موضوع آلودگی هوا و نقشی که دارند، تغییر دهند. شهرداری تهران نیز یکی از دستگاه‌هایی است که باید در ساماندهی صنوف و مشاغل آلاینده ورود کند.

افزایش گشت‌زنی محیط زیست از واحدهای آلاینده در روزهای آلوده

بازگیر همچنین با اشاره به افزایش موارد پایش واحدهای صنعتی در نیمه دوم سال گفت: تیم کارشناسان محیط زیست شهر تهران مسئول بررسی و پایش کلیه واحدهای صنعتی و آلاینده هستند تا در روزهایی مانند روزهای اخیر که شاخص آلودگی هوا افزایش می‌یابد، فعالیت این واحدها به طور کامل متوقف شده باشد. برخی از واحدهای آلاینده علی رغم مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا، به فعالیت خود ادامه می‌دهند که در گشت‌های کارشناسان محیط زیست، فعالیت این واحدها نیز متوقف شده است.

وی افزود: در روزهای اخیر گشت شبانه کارشناسان محیط زیست از واحدهای آلاینده انجام شده و اگر واحدی تخلف کرده، گزارش شده است. در صورتی که این واحدها به فعالیت خود در این مدت ادامه دهند با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار