استاندار مازندران در کارگروه تخصصی اشتغال

شرمنده‌ی مادرانی هستیم که فرزندان تحصیل‌کرده‌شان بیکارند

استاندار مازندران گفت: «من به عنوان استاندار مازندران شرمنده‌ی مادرانی از این استان هستم که با فرزندان تحصیل‌کرده‌‌ی بیکارشان به ما مراجعه می‌کنند و تقاضای کار دارند.»

کد مطلب: ۶۹۵۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، محمد اسلامی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال که در استانداری برگزار شد، در واکنش به ارائه آمار تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی مازندران در سامانه رصد اشتغال گفت: «ملاک تعیین کننده برای ما لیست تأمین اجتماعی در پرداخت حق بیمه است تا متوجه آمار درست تعهد اشتغال دستگاه‌ها شویم. این اعداد قابل اعتماد نیستند.»

استاندار مازندران افزود: «واقعیت جامعه با آمارها فرق دارد. مردم مازندران از بیکاری جوانانشان در رنج هستند. تا دغدغه آنان رفع نشود، یعنی آمار سامانه رصد تعهد اشتغال واقعی نیست.»

اسلامی با اشاره به اینکه خانواده‌ها خرج تحصیل فرزندانشان در دانشگاه‌ها را با گذشتن از احتیاجات اولیه‌شان تأمین میب‌کنند، گفت: «من به عنوان استاندار مازندران شرمنده‌ی مادرانی از این استان هستم که با فرزندان تحصیل‌کرده‌شان به ما مراجعه می‌کنند و تقاضای کار دارند.»

وی افزود: «دولت نمی‌تواند افراد را استخدام کند اما می‌تواند با ساده‌سازی اقدام به رونق کسب و کار کند.»

نماینده عالی دولت در مازندران ریزش در اشتغال را طبیعی دانست و گفت: «مهم رویش در اشتغال است. مهم‌ترین کار ما در مازندران حفظ اشتغال موجود است که از دست نرود و‌ در گام بعدی در ایجاد اشتغال تسهیل‌گر باشیم.»

اسلامی همچنین هدف از اجرای ماده دال تبصره ۱۶ قانون بودجه را خارج کردن مددجویان از روند مستمری بگیری دانست و گفت: « بهزیستی باید به مددجویانی که موفق به دریافت تسهیلات خوداشتغالی می شوند مشاوره فکری بدهد تا مولد باشند، توانمندسازی فکری از توانمندسازی مالی مهمتر است، باید هسته های فکری مشورتی داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار