امام جمعه رودبار

حرکت آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ قرآن ارزشمند است

تهران (پانا) - امام جمعه رودبار جنوب حرکت آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ قرآن را حرکتی معنوی و ارزشمند دانست.

کد مطلب: ۶۹۵۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام عباس گروهی حرکت آموزش و پرورش این شهرستان را در این خصوص ارزشمند دانست و افزود: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تربیتی نقش مهمی در فرهنگ و فضیلت اسلامی و انسانی دارد.

وی در ادامه قرآن را یک توفیق و هدیه الهی دانست، بیان داشت: هر کس با قرآن مأنوس باشد هدایت و نور را در وجود خود احساس می کند و هرگز در زندگی گمراه نخواهد شد.

امام جمعه رودبار جنوب خاطر نشان کرد: قرآن و اهل بیت(ع) دو چیز گرانبهایی هستند که پیامبر گرامی اسلام در میان امت خویش به امانت گذاشت و هر کس به این دو گوهر معنوی و ارزشمند تمسک بجوید از ظلمت رهایی می یابد.

گروهی همچنین با بیان این که قرآن کریم سعادت را در زندگی انسان به ارمغان می آورد اظهار داشت: این کلام الهی روح انسان را شفا می بخشد.

وی تصریح کرد: قرائت قرآن روح و روان انسان را جلا می دهد و گوش کردن و نگاه به آیات قرآن به زندگی انسان نورانیت می بخشد.

سپس مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبار جنوب در این جلسه بیان داشت: قرآن و برنامه نورانی و حیات بخش آن، جامعه را به سوی سلامت سوق می دهد و تمسک به قرآن و دین باوری به زندگی انسان معنا می دهد.

وی در ادامه به ترویج فرهنگ قرآن در مدارس این شهرستان تاکید کرد و گفت: تقویت معنویت و اخلاق بین دانش‌آموزان با برگزاری محافل انس با قرآن کریم بسیار تاثیرگذار است.

غلامعباس محمد شیرازی در ادامه دانش آموزان را مهم ترین سرمایه نیروی انسانی در جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: انس با این کتاب آسمانی نسل جوان را در مقابل آسیب های اجتماعی مصون می دارد.

بر پایه این گزارش از دانش آموزان برتر مسابقات قرآن و معارف اسلامی که در مرحله استانی رتبه های برتر را کسب کرده بودند، توسط مسئولان شهرستان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار