عدم عرضه سوخت به واحد های غیر مجاز نصب مخازن گاز

زنجان (پانا) - رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان زنجان از عدم عرضه سوخت به واحد های غیر مجاز نصب مخازن گاز در سطح استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۵۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد

اسماعیل مسلمی در کارگروه تخصصی استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان زنجان بیان کرد:با توجه به الزام و مصوبه هیئت دولت در دهه ی 80 تعدادی از کارگاه های استاندارد و مجوز دار نسبت به دو گانه کردن خودروها ی سبک اقدام می کردند.

وی ادامه داد:در ابتدای دهه ی 90 باتوجه به اتمام یارانه و طرحی که از سوی شرکت پخش فراورده های نفتی در این خصوص داده شد و با توجه به اینکه واحد های تولید خودرو خودشان مستقیما نسبت به دو گانه کردن خودروها اقدام می کردند تصمیم گرفته شد که این واحدها دیگر فعالیتی انجام ندهند و بحث دو گانه سوز شدن خودروها فقط از طریق واحد های تولید خودرو انجام پذیرد.

مسلمی گفت: با توجه به اینکه ما تقاضاهایی از سوی مردم در این بخش ،مبنی بر اینکه خودرو های قدیمی باید مجداد نسبت به دو گانه سوز کردن در سطح استان و کشور اقدام کنند و بر هعمین اساس این افرادی که در گذشته در این حوزه فعالیت داشتند مجددا آمدند و یک واحد صنفی را ایجاد کردند.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان اظهار داشت:عمدتا آنهایی مجوز از اتاق اصناف گرفتند که فقط در خصوص تعمیرات و رفع ایراد فنی دوگانه بودن خودرو فعالیت داشتند.

مسلمی با توجه به اینکه متاسفانه هنوز متاسفانه شاهد این هستیم که تعدادی از این مجموعه ها اقدام به نصب مخازن می کنند،اشاره کرد:سازمان در دو مرحله طی سال های 93 بحث بازرسی از واحد های صنفی رال مد نظر قرار داد و نزدیک 8 واحد فعال که اقدام به نصب مخازن می کردند به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی کرد وحتی حکم پلمپ اینواحد ها نیز اخذ شد.

وی ادامه داد:امسال هم با توجه به پیگیری دادستان عمومی و مدیر کل مدیریت بحران استان با توجه به درخواست شرکت ملی پخش فراورده های نفتی استان ،همکاری بین اتاق اصناف صورت گرفت و کارشناسان و بازرسان در سطح شهر مجدادا بازرسی را از سر گرفتند و در دو مرحله که از فعالیت 12 فعال در این رشته بازرسی شد،در مرحله اول که در اردیبهشت و خرداد امسال صورت گرفت طی بازرسی صورت گرفته،تعهدی مبنی بر اینکه نسبت به تعمیرات و خدمات اقدام کنند گرفته شد ودو مورد که اقدام به نصب می کردند از اتاق اصناف در خواست کردیم که نسبت به پلمپ و جمع آوری این واحد ها اقدام شود.

این مقام مسئول بیان کرد:در مرحله دوم که در آبان ماه صورت گرفت مجداد بازرسین اداره اقدام به رصد 10 واحد کردند که از این تعداد 3 مورد مربوط به شارژ مایع و 2 مورد نیز نصب مخازن داشتند که طی اعلام رسمی و اداری به واحد های مربوط گزارش شد.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه متاسفانه اقدامات ما باعث بوجود آمدن واحد های غیر مجاز شده است، افزود: مشاهده شده که برخی از این واحدها حتی در پارکینگ منازل اقدام به نصب مخازن سی ان جی می‌کنند که با توجه به موضوع عدم ارائه سوخت به واحد های غیر مجاز و استاندارد که در کمیته مدیریت بحران مطرح شد امیدواریم این موضوع با همکاری ارگان‌های دولتی رفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار