رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور
استاندارد سرانه فضای آموزشی کشور به ساخت 37 میلیون مترمربع فضا نیاز دارد
تهران (پانا) - رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به ضرورت توجه به بحث مقاوم سازی فضاهای آموزشی کشور از ساخت تمام فضاهای آموزشی تخریب شده زلزله کرمانشاه با مشارکت خیرین خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، محمدتقی نظرپور در جریان سفر یک روزه خود به استان یزد با حضور در هجدهمین نشست معاونین اداری مالی دانشگاههای برتر و بزرگ کشور که به میزبانی این استان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۷ هزار مدرسه و ۵۳۰ هزار کلاس درس با زیربنای ۶۴ میلیون متر مربع در سطح کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی ۱۲ استان کشور پایین تر از سرانه متوسط است گفت: استان یزد از نظر سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: برای رسیدن به شرایط استاندارد فضای آموزشی در سطح کشور به حدود ۳۴ هزار کلاس درس با پنج میلیون متر مربع فضا نیازمندیم که این مهم به حدود شش هزار میلیارد تومان نیاز دارد.
این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: سرانه استاندارد فضای آموزشی کشور به ازای هر دانش آموز به حدود ۲۵۰ هزار کلاس درس و ۳۷ میلیون متر مربع فضا با اعتباری بالغ بر ۴۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
نظرپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه عمده مدارسی که تخریب شدند دارای قدمت ۲۵ سال به بالا بودند، بیان کرد: در مجموع ۷۷۵ فضای آموزشی در مناطق زلزلهزده وجود داشته که از این تعداد ۱۱ درصد تخریب شدند.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساخت و ساز فضاهای تخریب شده در مناطق زلزله زده نیاز است، اظهار کرد: ۶۶ طرح با مشارکت خیرین و ۱۶ طرح با بنیاد برکت و ۴۶ طرح با مشارکت سازمان ها و نهادهای مختلف در دستور کار ساخت و ساز قرار گرفتند.
وی افزود : خوشبختانه با مشارکت مطلوب خیرین، هیچ اعتباری از دولت برای ساخت فضاهای آموزشی دریافت نشده است.
این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه، مقاوم سازی، بازسازی و بهسازی مدارس از اولویت های سازمان نوسازی مدارس است خاطر نشان کرد: مقاوم سازی فضاهای دانشگاهی هم باید در دستور کار جدی وزارت علوم قرار بگیرد.
ارسال دیدگاه