تجلیل از 99معلم و دانش آموز پژوهشگر برتر استان کردستان

همزمان با هفته پژوهش و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از 99 معلم پژوهنده و دانش آموز پژوهشگر برتر استان تجلیل شد.

کد مطلب: ۶۹۴۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان، روز گذشته با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان و رئیس پردیس شهید مدرس سنندج، معاونین پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی و آموزش ابتدایی اداره کل و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق و به میزبانی ناحیه دو سنندج از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر برتر استان در کانون ملی حضرت امام خمینی(ره) تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم محمد سعید کنعانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج با بیان اینکه دستاوردهای بشر حاصل تحقیق و پژوهش بوده است؛ گفت: تصمیم گیری ها در آموزش و پرورش بر اساس تحقیق و پژوهش انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تحقیق در آموزش و پرورش در دو عرصه معلمان و دانش آموزان صورت می گیرد؛ گفت: در عرصه دانش آموزی جشنواره جابر بن حیان، نوجوان و جوان خوارزمی در مدارس برگزار می گردد و معلمان نیز در برنامه اقدام پژوهی و کارهای تحقیقی شرکت می کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج با بیان اینکه میزان دانش آموزان و فرهنگیان شرکت کننده در برنامه های تحقیقی و پژوهشی به نسبت جمعیت بسیار محدود و قابل تامل می باشد؛ بر توسعه کمی و کیفی برنامه های تحقیقی و پژوهشی در مدارس تاکید کرد.

راهکارهای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به چه میزان اجرایی شده است؟ تاثیرگذاری برنامه توسعه سنواتی بر سازماندهی فرهنگیان به چه میزان است؟ بررسی نقاط حادثه خیز مدارس استان کردستان ؟ بررسی و شناسایی فعالیت های غیر اثر بخش در سطح مدارس استان؟ بررسی میزان بهره وری از امکانات هوشمند سازی مدارس؟ و راهکار های توسعه تدریس مساله محور در مدارس ؟ از مهم ترین درخواست های مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج به فرهنگیان استان جهت انجام تحقیق و پژوهش بود.

وی در پایان از مسئولین استان خواست که به منظور انجام کارهای تحقیقی و پژوهشی در این موضوعات اعتبار مکفی در اختیار محققین قرار داده و با حمایت های خود در اجرای هرچه بهتر این طرح های پژوهشی کمک کنند.

همچنین معروفی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه وضعیت کشور در تحقیق و پژوهش از لحاظ کمی ارتقا پیدا کرده و در تولید علم جزو 25 کشور برتر دنیا ست؛ تاکید کرد پژوهش های آموزشی باید حلال مشکلات کشور باشد.

وی با بیان اینکه اهمیت تحقیق و پژوهش در رشد جوامع بر کسی پوشیده نیست؛ گفت: جوامع پیشرفته موفقیت خود را مرهون پژوهش می دانند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان عدم کار بست تولیدات علمی را یکی از موانع و مشکلات در حوزه تحقیق و پژوهش عنوان کرد و گفت: حلقه واسط کلیه مراحل پژوهش، اشاعه و کار بست نتایج تحقیق در جامعه است.

وی در ادامه به بیان موانع اصلی کار بست پژوهش پرداخت و نا همخوانی نتایج پژوهش ها، مساله محور بودن پژوهش و عدم ارتباط آن با نیاز سازمان، فقدان ارزش علمی، مجاب نشدن مدیران از نتایج حاصل از پژوهش و ابهام و بی دقتی در یافته های پژوهشی را از مهم ترین این موانع نام برد.

معروفی همچنین به بیان موانع مربوط به سفارش دهنده و کار فرمای پژوهش نیز اشاره کرد و عدم درک اهمیت پژوهش، عدم اعتماد مدیران به نتایج پژوهش، عدم درک مزیت پژوهش، عدم تمایل به پذیرش ایده های جدید، عدم توانایی ارزیابی پژوهش و عدم ایجاد انگیزه لازم در مدیران برای کار بست نتایج را از موانع کار بست پژوهش عنوان کرد.

وی در پایان فقدان تسهیلات کافی برای کار بست نتایج پژوهش، نبود زمان برای مطالعه نتایج پژوهش توسط مدیران، نداشتن مجوز کار بست از مقام های مافوق، عدم ارتباط اولویت های پژوهشی با نیاز های سازمان، بی توجهی به مسائل اساسی در پژوهش، کم اهمیت بودن نتایج پژوهش در مقایسه با دیگر مشکلات سازمان و فرهنگ سازمانی حاکم بر سازمان را از دیگر موانع مربوط به تاثیر ویژگی های سازمان بر عدم کار بست عنوان کرد.

شایان ذکر است در این مراسم با حضور مسئولین از 99 نفر از فعالین عرصه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش کردستان در سال 96 که شامل 5 پژوهشگر برتر، 16 اقدام پژوه برتر، 5 پایان نامه برتر، 19 دانش آموز برتر، 16 رابط پژوهشی، 9 فعال پژوهشی حوزه معاونت های اداره کل، 4 معلم فعال در تربیت پژوهشگران نوجوان و جوان، 14 همکار فعال پژوهشی منتخب پژوهشسراهای استان، 1 نفر از پژوهش سرای منتخب و برتر استان، 3 همکار فعال برپایی نمایشگاه و دستاوردهای پژوهشی، سه مدیر و رئیس برتر شهرستان و سه نفر دانشجو معلم برتر با اهدای لوح سپاس تجلیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار