مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

تشکلات سازمان دانش‌آموزی در آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای دارد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: «سازمان دانش‌آموزی یک نهاد غیردولتی با اساسنامه مشخص است که اساسنامه‌اش حکم قانون را دارد و هیچ تشکلاتی مانند آن جایگاه و پایگاه ندارد.»

کد مطلب: ۶۹۳۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، سیدعلی قاسمی در نشست شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان مازندران ضمن تأکید بر اینکه سازمان دانش‌آموزی با توجه به اهداف و اساس‌نامه‌اش تشکلی است که برای دانش‌آموزان شکل گرفته است، گفت: «طبق ماده دو این اساسنامه هفت هدف اصلی سازمان دانش‌آموزی عبارتند از زمینه‌سازی تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی برای کسب فضایل اخلاقی و کمالات انسانی براساس تعالیم عالیه اسلام ناب محمدی (ص)، زمینه‌سازی برای بسط مشارکت فعال دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف انقلاب و کشور، برنامه‌ریزی برای استفاده مفید از اوقات فراغت دانش‌آموزان و آماده سازی آنان برای پذیرش مسئولیت‌های فردی و اجتماعی، ترویج الگوها و اسوه‌های انقلابی، اسلامی و ملی در بین دانش‌آموزان، تقویت روحیه تعاون، نیکوکاری، نوع دوستی و کمک به دیگران و ترغیب به رعایت نظم وانضباط اجتماعی و روحیه قانون گرایی و احترام به‌قانون در جامعه، مشارکت در ارتباطات بین المللی دانش‌آموزان بویژه با دانش‌آموزان کشورهای اسلامی و ایجاد علاقه و ایمان به فرهنگ خودی، خودباوری و توجه به شعار نه شرقی و نه غربی.»

قاسمی افزود: «موضوع اصلی این است که سازمان دانش‌آموزی یک نهاد غیردولتی با اساسنامه مشخص است که حکم قانون را دارد و هیچ تشکلاتی مانند آن جایگاه و پایگاه ندارد.»

رییس شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان مازندران با تأکید بر اینکه این سازمان می‌تواند برای خود منابع ایجاد کند، گفت: «سازمان دانش‌آموزی برای اجرای برنامه‌های خود نیاز به منابع مالی دارد که با توجه به کمبود منابع مالی دولتی، باید برای خود منبع مالی ایجاد کند.»

قاسمی افزود: «مدیریت ایجاد منابع مالی به سازمان دانش‌آموزی استان سپرده شده است اما این به معنای تمرکز کار در استان نیست و باید به مدارس واگذار شود.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن بیان اینکه تشکیلات انسان را تربیت می‌کند، گفت: «دانش‌آموزان با حضور در تشکیلات در کنار هم یکدیگر را تربیت می‌کنند و باید توجه داشت که تربیت غیررسمی بسیار اثرگذارتر از تربیت رسمی است.»

برگزاری چهار جشنواره دانش‌آموزی در سازمان دانش‌آموزی مازندران

علی‌اصغر قیصری مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته در مجموع ۷۲۱ مربی تشکیلات مازندران با گروه‌های ۲۳ و ۴۵ نفره در سامانه پیشفر که سامانه جذب دانش‌آموز در سازمان دانش‌آموزی است، ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: «در سال تحصیلی گذشته ۱۶ هزار و ۹۹۹ دانش‌آموز از مدارس ۲۳ شهر و منطقه مازندران عضو سازمان دانش‌آموزی بوده‌اند که تحت آموزش قرار گرفتند.»

مدیر سازمان دانش‌آموزی استان مازندران کل اعضای جذب شده در سامانه پیشفر در سال تحصیلی جاری را تا کنون ۱۸ هزار و ۴۱۴ نفر اعلام کرد و گفت: «در سال تحصیلی جدید تا کنون ۸۲۴ مربی تشکیلات با گروه‌های ۲۳ و ۴۵ نفره در سامانه اطلاعاتشان را ثبت کرده‌اند.»

قیصری افزود: «در سال تحصیلی گذشته در مجموع ۷۵/۵۹ درصد از تعداد دانش‌آموزان مورد انتظار جذب تشکیلات سازمان دانش‌آموزی شدند و در سال تحصیلی جاری تاکنون ۴۹/۷۸ درصد از تعداد دانش‌آموزان مورد انتظار جذب این تشکیلات شده‌اند.»

مدیر سازمان دانش‌آموزی استان مازندران به بازدیدهای کشوری، استانی و منطقه‌ای و گروهی از تشکیلات دانش‌آموزی مدارس اشاره کرد و گفت: «بازدیدهای قطبی در واقع ارزیابی مربیان ارشد، مجمع مدرسین و مربیان است که در سال جاری تاکنون ۵۸۰ گروه شهرستانی و ۷۰ گروه استانی بازدید شده‌اند.»

قیصری همچنین از برگزاری چهار جشنواره مختلف دانش‌آموزی در سطح مدارس استان مازندران خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار