عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتوگو با پانا:
هدف اجرای نظام رتبهبندی برقراری عدالت اداری است/توانایی فرهنگیان نخبه دیده میشود
تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اجرای کامل نظام رتبهبندی را نیازمند عزم جدی دانست تا اثرات مثبت آن برای فرهنگیان تحقق یابد.
اسداله عباسی در گفتوگو با پانا، در خصوص تاثیر طرح رتبهبندی معلمان در وضع معیشتی آنها اظهار کرد: این طرح با هدف برقراری عدالت اداری بوده و اجرای آن باعث میشود تا فرهنگیان به اندازه تلاش خود دریافتی داشته باشند.
وی ادامه داد: برخی فرهنگیان به عنوان نخبگان فرهنگی فعالیتهای قابل توجهی دارند و عدالت به این معنا نیست که تواناییهای معلمان در مقایسه با یکدیگر نادیده گرفته شود. اگر کسی دورههای ضمن خدمت دیده و توانمندیهای خود را تکمیل میکند نباید با دیگران در یک جایگاه قرار بگیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رتبهبندی صرفا به معنای افزایش حقوق فرهنگیان نیست، تصریح کرد: اجرای کامل این طرح نیازمند عزم جدی است تا اثرات مثبت آن برای فرهنگیان تحقق یابد.
عباسی بیان کرد: هنوز نظام رتبهبندی به طور کامل اجرا نشده و گمانهزنیهای مختلفی که در مورد بهرهوری نداشتن این طرح مطرح میشود صحیح نیست چرا که باید در نگاه کلی و بعد از تکمیل آن نقاط ضعف و قوت شناسایی میشود.
وی اظهار کرد: آموزشوپرورش باید حق و حقوق معلمان را در قالب اجرای طرح رتبهبندی و مبتنی بر شایستگی آنها بپردازد.
ارسال دیدگاه