دیدار قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی کشور با مدیر عامل منطقه آزاد انزلی

رشت (پانا) -جلسه مشترک قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی و مسئولان آموزش‌و‌پرورش استان گیلان با مدیر عامل منطقه آزاد انزلی برگزار شد .

کد مطلب: ۶۹۳۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد

در این جلسه که با حضور محمود علیگو، قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی کشور، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی تشکیل شد، در خصوص معرفی و تبیین ظرفیت های سازمان دانش آموزی کشور و فرصت های همکاری متقابل تبادل نظر شد.

دراین نشست علیگو از بسترهای همکاری مشترک میان سازمان دانش آموزی و منطقه آزاد سخن گفت و به معرفی توانمندی های منطقه آزاد برای دانش آموزان کشور پرداخت و همچنین بهره مندی از فرصت های اقتصادی متقابل را برای همکاری ،مناسب ارزیابی کرد.

جبار کوچکی نژاد نیز اردوگاه شهدای خشکبیجار را بزرگترین اردوگاه ساحلی کشور معرفی کرد و گفت: این اردوگاه پل ارتباطی خوبی ما بین دانش آموزان و فرهنگیان کشور با منطقه آزاد است و می تواند به اقتصاد گردشگری منطقه و استان کمک کند.

حاجتی در این نشست گزارشی از همکاری مشترک منطقه آزاد و اداره کل آموزش و پرورش ارائه کرد و اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی در سالهای اخیر در مسیر توسعه همه جانبه قرار گرفته و در حوزه آموزش و فرهنگ نیز حمایت های مطلوبی انجام داده است. وی تسریع در ساخت یک مدرسه شبانه روزی با امکانات کامل در محدوده اردوگاه خشکبیجار را که از مصوبات قبلی شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد بود، خواستار شد.

مسرور نیز با بیان این که رویکرد سازمان منطقه آزاد به فعالیت های مرتبط به آموزش و پرورش یک نگاه اعتقادی است، نزدیک کردن استانداردهای آموزشی و پرورشی در سطح منطقه آزاد به معیار های بین المللی را از اولویت های سازمان متبوع خود اعلام کرد .

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات حمایتی و زیرساختی در حوزه آموزش و پرورش در سال های اخیر، وجود امکانات زیر ساختی در حوزه گردشگری و صنعتی را زمینه مناسبی برای بهره برداری و آشنایی دانش آموزان با مشاغل عنوان کرد و آمادگی کامل سازمان متبوع خود را برای حمایت از احداث یک مجتمع الگویی کشوری دانش آموزی در سطح منطقه آزاد اعلام کرد.

در این نشست شورای معاونین سازمان دانش آموزی کشور، مدیران آموزش و پرورش استان و معاونین منطقه آزاد انزلی حضور داشتند و پس از برگزاری نشست مشترک، شرکت کنندگان از ظرفیت های گردشگری و زیرساختی منطقه آزاد انزلی 87 و اردوگاه شهدای خشکبیجار بازدید کرده و مقرر شد همکاری های مشترکی در راستای برگزاری جشنواره ها و سایر فعالیت های دانش آموزای به میزبانی منطقه آزاد انزلی انجام شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار