در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

چگونگی تامین بار مالی تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی

تهران (پانا) - معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور تامین هزینه تحصیلی برای تحصیل اتباع خارجی را مانند دانش‌آموزان ایرانی دانست.

کد مطلب: ۶۹۳۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد

سید علی حسینی در گفت‌وگو با پانا، در خصوص پوشش تحصیلی دانش‌آموزان اتباع خارجی که در مدارس داخل کشور تحصیل می‌کنند، ‌‌عنوان کرد: اتباع خارجی به ویژه افغانستانی ها که بخش عمده دانش‌آموزان اتباع را تشکیل می‌دهند، به طور ترکیبی در مدارس کشور ثبت‌نام کردهاند.

وی در مورد تامین اعتبار هزینه تحصیل دانش‌آموزان ادامه داد:‌ هزینه‌هایی که برای اتباع خارجی پرداخت می‌شود مانند هزینه‌های در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان ایرانی است و ردیف بودجه جداگانه ندارد.

معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در خصوص میزان اعتبارات در نظر گرفته شده بیان کرد: با توجه به هزینه در نظر گرفته شده از سوی آموزش‌وپرورش برای دانش‌آموزان که حدود 2 میلیون و 800 هزار تا سه میلیون در نظر گرفته شده است‌، همین مبلغ برای دانش آموزان اتباع هم پرداخت می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه حدود 420 تا 430 هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس کشور تحصیل می‌کنند، تصریح کرد:‌ تامین هزینه‌ها برای تحصیل آن‌ها هیچ تفاوتی با دانش‌آموزان ایرانی نداشته و یکسان عمل می‌کنیم.

معاون امور بین الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد:‌ تحصیل اتباع خارجی بار مالی زیادی برای آموزش‌و پرورش دارد اما طبق سیاست‌های جمهوری اسلامی به فراهم کردم امکان تحصیلی این گروه از دانش‌آموزان در مدارس ادامه می‌دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار