در واکنش به اتهامات تازه علیه ایران

تکرار تاریخ آمریکایی‌ها به روایت ظریف

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته با انتشار عکسی در صفحه توییتر خود به اتهام های نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۶۹۳۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد

محمدجواد ظریف با انتشار عکسی از کالین پاول، وزیر خارجه وقت امریکا در دولت اول بوش پسر و همچنین نیکی هیلی نماینده کنونی امریکا در سازمان ملل متحد اظهار کرد: «زمانی که من در سازمان ملل بودم این نمایش و آنچه به بار آورد را دیدم.»

به گزارش بی بی سی، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه 23 آذر در سازمان ملل متحد، با نمایش بقایای موشکی که حوثی‌ها به ریاض، پایتخت عربستان سعودی شلیک کردند ایران را به نقض تعهدات بین‌المللی متهم کرد.‌

هیلی ایران را به بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه متهم کرد و مدعی شد که آن چه از بررسی بقایای موشک برمی‌آید می‌تواند به عنوان «شواهد انکارناپذیر» نقض تعهدات بین‌المللی ایران و تلاش نافرجام ایران برای لاپوشانی این موارد تلقی شوند.

او گفت موشک شلیک شده به فرودگاه ریاض نشان گروه صنعتی شهید باقری را داشته است. این مجموعه صنعتی وابسته به وزارت دفاع ایران پیش از این به دلیل نقش ادعایی در برنامه موشکی ایران مورد تحریم قرار گرفته است.

به گزارش پانا، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این ادعاها عکس نیکی هیلی را در کنار کالین پاول، وزیر خارجه پیشین آمریکا قرار داده چراکه پاول سال ها پیش در سخنرانی در سازمان ملل متحد مدعی شد که آمریکا شواهد انکارناپذیری از تسلیحات کشتار جمعی عراق دارد و بر همین اساس نیز آمریکا به عراق حمله کرد. سال ها پس از حمله آمریکا مشخص شد آنچه پاول در سازمان ملل متحد مدعی آن بود صحت نداشته است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد نیز در واکنش به ادعاهای نیکی هلی با انتشار بیانیه ای این اتهامات را قویا رد کرد و آن را ادامه سیاست های خصومت آمیز و مغرضانه دولت آمریکا علیه ایران دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار