پیشرفت دانش و تمدن بشری، مرهون علم ریاضی است

سنندج ( پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در جمع دبیران ریاضی استان، ریاضی را بالاترین دستاورد اندیشه بشری دانست.

کد مطلب: ۶۹۳۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، با شرکت بیش از 260 نفر از دبیران ریاضی استان دوره آموزشی ضمن خدمت با حضور دکتر گویا از اساتید ریاضی برجسته کشوری، طالب محمدی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد.

طالب محمدی در ابتدای این دوره آموزشی ضمن خیر مقدم و تقدیر و تشکر از زحمات دکتر گویا به خاطر حضور داوطلبانه سه روزه در دانشگاه کردستان و برگزاری نشست علمی، حضور در جمع معلمان دانشجو دانشگاه فرهنگیان و همچنین سمینار علمی آموزشی پژوهشکده، ابراز امیدواری کرد این دوره آموزشی ریاضی بتواند موجب پویایی و ارتقای آموزش درس ریاضی شود.

وی ریاضی بالاترین دستاورد اندیشه بشری دانست و گفت: نتایج تحلیل ها و فرا تحلیل های مختلف موید این است که پیشرفت دانش و تمدن علم بشری، مرهون علم ریاضی است .

محمدی با بیان اینکه همه علوم وابسته به علم ریاضی است؛ گفت: ریاضی جدا از اینکه یک ابزار است و از دید کاربردی ضرورتش روزبه رو بیشتر می شود، یک زبان است برای توصیف، تجزیه و تحلیل علم و انتقال علم.

معاون پژوهش برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان افزود: ما در آموزش و پرورش بیشتر جنبه تربیتی ریاضی را در نظر می گیریم چراکه زمینه تربیتی ریاضی در آموزش و پرورش مهم است و از لحاظ تربیتی ریاضی پرورش فکر را میسور می کند و موجب قدرت اندیشه می شود و استدلال منطقی را در دانش آموزان پرورش می دهد.

محمدی با تاکید بر اینکه یکی از هوش های اصلی هوش ریاضی منطقی است؛ علم ریاضی را بسیار مهم دانست .

وی از تلاش و زحمات انجمن علمی ریاضی که مقدمات برگزاری این نشست علمی را فراهم کردند؛ تقدیر و تشکر کرد و با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای ساختار رسمی و محدودیت هایی است؛ گفت: آموزش و پرورش اهداف متعدد دارد اما منابع آن محدود است.

این مقام مسئول افزود: با ارتقای آگاهی عمومی اولیا و دانش آموزان، انتظارات اجتماعی از آموزش و پرورش نیز بالا رفته و پتانسیل آموزش و پرورش جوابگو نیست و می طلبد که از انجمن های علمی که به صورت داوطلبانه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه جای خالی انجمن های عملی در آموزش و پرورش احساس می شود؛ بر تقویت انجمن های علمی تاکید کرد و اظهار داشت: اگر معلمان در انجمن های علمی مختلف بیشتر مشارکت کنند قطعا موجبات پیشرفت و ارتقای آموزش و پرورش را فراهم خواهند آورد.

محمدی با بیان اینکه آموزش و پرورش مکمن اصلی نیروی انسانی است و نیروی انسانی عامل اصلی توسعه است؛ گفت: در دنیا و در دوره های مختلف نیروی انسانی اصلی ترین عامل توسعه پایدار است.

وی علم، دانش، مهارت، تجربه، انضباط و توانمندی را برای نیروی انسانی لازم و ضروری دانست و گفت: انسان و معلم تاریخ مصرف دارد و برای بروز شدن و اقتضائات روز و پیشرفت های علمی باید چنین زمینه های را فراهم کنیم و زمینه فراهم کردن کار مدیریت آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار