حوزه پزشکي در دانشگاه بين‌المللي D8 فعال مي‌شود

همدان (پانا) - استاندار همدان از پذیرش دانشجو در دانشگاه D8 ،دانشگاه بوعلي سينا همدان از بهمن ماه امسال در حوزه پزشکي خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۳۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد

محمدناصر نيکبخت در همايش هفته پژوهش استان همدان با اشاره به اینکه با پیگیرهای وزارت علوم و همکاری دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه سازمان اقتصادی کشورهای اسلامی موسوم به «D8» در شهر همدان ایجاد می شود. افزود: دکتر منصور غلامي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري در دوره رياست دانشگاه بوعلي سينا براي ايجاد اين دانشگاه اهتمام ويژه اي داشته و تاسيس دانشگاه D8 در دانشگاه بوعلي سينا يکي از ثمرات ارزشمند فعاليت وزير علوم است.
وي اضافه کرد: توسعه هر کشور با علم و دانش و نيروي انساني آن کشورها ايجاد مي‌شود و داشتن ذخاير طبيعي و خدادادي مبناي توسعه نيست چرا که توسعه با علم و پژوهش اتفاق مي‌افتد.
وي تصريح کرد: بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله در سال 1404 بايد شمار محققاني که علم آنها به بار نشسته و توليداتشان تجاري شده، مشخص باشند وهمين امر نيازمند ارتباط بين صنعت و دانشگاه است.
وي با بيان اينکه براي دانشگاه‌ها اعتبارات پژوهشي خوبي در نظر گرفته شده است ادامه داد: در اعتبارات بودجه پژوهشي اداره ها بايد به طور کامل جذب پژوهش شود و در حال حاضر يک درصد اعتبارات اداره ها به پژوهش اختصاص دارد که در برخي موارد اين يک درصد هم جذب نمي‌شود.
استاندار همدان با تاکيد بر تشکيل کارگروه پژوهش و حضور در اين کارگروه تصريح کرد: در کارگروه پژوهش مديران هر سازمان به همراه مشاور و معاون پژوهشي ملزم به شرکت هستند و موانع و مشکلاتي که در بخش پژوهش مطرح شود رسيدگي و پيگيري مي شود.
نيکبخت ادامه داد: همدان با داشتن بيش از 2 هزار و 300 عضو هيات علمي و 9 هزار دانشجوي تحصيلات تکميلي ظرفيت خوبي براي توسعه پژوهش‌ها و کاربردي کردن آنها دارد.
نيکبخت با بيان اينکه نبايد هر ساله در هفته پژوهش شمار مقالات بازتاب داشته باشد بلکه شمار محصولات تجاري شده و همچنين ميزان بازتاب محصولات بايد مدنظر قرار گيرد افزود: علاوه بر پيشرفت در امور عمراني بايد در توسعه شهر نيز ورود پيدا کنيم چرا که توسعه موجب ثروت‌آفريني خواهد شد که جز با پژوهش محقق نمي‌شود.
مسئولان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و دانشگاه بوعلي سيناي همدان از 2 سال پيش پيگير ايجاد دانشگاه سازمان اقتصادي کشورهاي اسلامي، موسوم به «D8» در همدان بوده‌اند و هم اکنون اين دانشگاه موافقت اصولي خود را از شوراي گسترش آموزش عالي دريافت کرده است و اساسنامه آن تاييد اوليه مرکز همکاري‌هاي علمي و بين المللي وزارت علوم و وزارت امور خارجه را داشته و آمادگي دارد از ترم دوم سال تحصيلي 97-1396 دانشجو پذيرش کند.
سازمان اقتصادي کشورهاي اسلامي با عضويت هشت کشور ايران، ترکيه، بنگلادش، مالزي، اندونزي، مصر، پاکستان و نيجريه تاسيس شده است.
همزمان با هفته پژوهش هجدهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فن بازار در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي همدان برگزار شد.
اين نمايشگاه با 38 غرفه آخرين فعاليت ها و دستاوردهاي پژوهشي و فناوري واحدهاي فناوري پارک علم و فناوري، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، سازمان ها و ارگان هاي استان همدان به معرض نمايش گذاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار