کتاب «روزنامه جنگل» از سوی حوزه هنری گیلان منتشر شد

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری گیلان گفت:کتاب «روزنامه جنگل» با کوشش هادی میرزانژاد موحد از سوی واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری گیلان منتشر شد.

کد مطلب: ۶۹۲۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازگیلان،محمد پورجعفری، گفت: کتاب«روزنامه جنگل» با کوشش هادی میرزانژاد موحد و ویراستاری بهنام رمضانی نژاد از سوی واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری گیلان توسط انتشارات فرهنگ ایلیا منتشر شد .

وی ادامه داد: روزنامه جنگل،به عنوان یکی از منابع مهم و شاید مهم ترین و دست اول‌ترین منبع بازتاب دهنده، دیدگاه‌های مبارزان جنگل، نقش پررنگی در مطالعه رخدادهای این نهضت دارد و اطلاعات مهمی از آراء و عقاید جنگلیان،در طول دوران مبارزه در اختیار مخاطب قرار می‌دهد .

پورجعفری گفت: در این مجموعه تمامی شماره‌های نشریه جنگل بجز دو شماره نایاب باز چاپ شده است که برخی شماره‌های آن برای نخستین بار منتشر می‌شود. در کنار آن با یادداشت‌ها و فهرست‌ها و نمایه‌های توصیفی تلاش شده است تا اطلاعات نسبتا جامعی از محتوای نشریه و سرگذشت دست اندرکاران آن به مخاطب ارائه شود .

وی افزود: پیش از انتشار این مجموعه، روزنامه جنگل دو بار بازچاپ شده است. نخستین بار در سال 1359 با عنوان سلسله روزنامه¬های جنگل، نشریه نهضت انقلابی جنگل توسط نشر مولی در تهران، که به صورت عکسبرداری از نسخه‌های اصلی روزنامه است و فقط 31 شماره دوره نخست روزنامه را دربر دارد و فاقد هر گونه اطلاعات جانبی و نمایه است. نسخه های چاپی دیگر در سال 1389 با عنوان مجموعه روزنامه‌های جنگل، نشریه نهضت جنگل منتشر گردید که علاوه برآن که مقدمه راهگشایی ندارد فاقد نمایه و علاوه برآن که ستون بندی و سطرنگاری آن منطبق بر نسخه اصلی نیست، غلط املایی هم در آن راه یافته است .

پورجعفری خاطرنشان کرد: در انتشار این مجموعه تلاش گردآورنده و ویراستار برآن بوده است تا علاوه بر ارایه نسخه‌ای پیراسته تر و منقح تر از چاپ های پیشین مجموعه اطلاعات مفیدی نیز درباره این نشریه تاریخی در اختیارخوانندگان قرار گیرد و با ارائه نمایه ای مفصل و دقیق استفاده علاقه مندان و پژوهشگران حوزه تاریخ از محتوای این نشریه را آسان تر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار