استاندار مازندران

مازندران بايد شاگرد اول اقتصاد كشور شود

استاندار مازندران در یادواره سرداران و ۱۵۰ شهید شهرستان سیمرغ با اشاره به اين كه بايد توسعه ظرفيت‌های استان بويژه توسعه صنايع تكميلی با جديت دنبال شود، گفت: مازندران با ظرفيت‌هایی كه در اختيار دارد بايد شاگرد اول اقتصاد كشور شود.

کد مطلب: ۶۹۱۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، محمد اسلامي، استاندار مازندران در یادواره سرداران و ۱۵۰ شهید شهرستان سیمرغ، ضمن درورد به روح پرفتوح امام راحل، شهداي انقلاب، دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم و جبهه مقاومت، با بيان اين كه شهيد كشوري و شهداي بزرگ اين شهرستان مدال افتخاري براي سيمرغ و قهرماناني ملي هستند، خاطر نشان ساخت: بايد خداوند را شكر كنيم كه در عصر انقلاب اسلامي زندگي مي كنيم، چرا زندگي در اين عصر بمثابه پيوستن به كشتي نجات است.

استاندار با اشاره به اين كه مستشاران امريكايي در رژيم گذشته بر مقدرات ما حاكم بودند، ياد آور شد: مهم ترين دستاورد انقلاب اسلامي كه با خون شهدا حاصل شد قطع شدن دست استكبار از سرزمين ايران و كشور بود.

اسلامي با اشاره به اين كه اساس فكري استعمار جهاني تامين منافع امريكا به نحو ممكن است، افزود: آن ها بدنبال ذخاير ارزشمند و استراتژيك دنيا بوده و هستند و به همين دليل از بدو پيروزي انقلاب اسلامي، دشمني خود را با مردم انقلابي ايران شدت بخشيدند و بهيچ وجه دست از توطئه برنمي دارند.

وي تصريح كرد: امريكايي ها به دو دليل با انقلاب اسلامي دشمني دارند يكي آن كه جمهوري اسلامي در دروازه چند قاره واقع شده و مهم ترين نقطه براي دست يابي به ذخاير مهم انرژي است و ديگر انقلابي است كه با مرجعيت و رهبريت عاليقدر تشيع به پيروزي رسيده و هرگز زير يوغ هيچ ظلمي و زورگويي نمي رود.

استاندار با بيان اين كه اولويت امريكا اشغال سرزمين هاي داراي انرژي نفت و تحت كنترل گرفتن اين ذخاير عظيم در ايران بوده است، گفت: با فرماندهي حكيمانه امام راحل و جانفشاني شهدا كه آگاهانه اين راه را انتخاب كردند وجبي از خاك ايران اسلامي از دست نرفت.

وي مهم ترين دستاوردهاي يادواره هاي شهدا را درك عقايد شهدا و بازخواني راه آنان دانست و با بيان اين كه راه و ياد شهدا هميشه بايد زنده باشد، ياد آور شد: با همه توطئه هايي كه دشمنان زمينه سازي و اجرا كردند، انقلاب اسلامي با تقديم شهدا و همت والاي مردمي، بسيج و همه نيروهاي مسلح از مرحله هاي سخت عبور نمود و به اين دوره شكوفايي رسيد.

اسلامي با اشاره به اين كه مدافعين حرم و جبهه مقاومت در امتداد همان جبهه مقدس است، گفت: استكبار جهاني روياي تاسيس سرزمين بزرگي از شرق ايران تا اسراييل را در سر داشت و تمام قوا، تجهيزات و امكانات لجستيكي و آموزش هاي مورد نياز از طريق امريكا و اسراييل و هم پيمانان منطقه اي اسراييل نظير سلفي ها تامين مي كردند تا كشورهاي منطقه را هريك به چند كشور تقسيم كنند و با گماردن دولتي خود خوانده به سيطره خود در اين كشورهاي ضعيف تحت سلطه فرمان پذير ادامه دهند و حاشيه امن اسراييل را گسترش دهند و طرح مطرح شده انتقال سفارت اسراييل به بيت المقدس از سوي رييس جمهور امريكا هم در اين راستا بود.

وي با بيان اين كه استكبار در مرحله بعدي بدنبال اين است كه با شبهه افكني در فضاي مجازي، مردم بويژه جوانان ما را از عقيده تهي كند، اظهار داشت: توطئه استكبار يك توطئه همه جانبه است كه بحمدالله با شناسايي هوشمندانه اين توطئه ها و تذكر آن ها از سوي مقام معظم رهبري و هوشياري، بصيرت و حضور مردم انقلابي ايران اسلامي و آمادگي و حضور نيروهاي مسلح در صحنه خنثي شد.

استاندار تصريح كرد: عامل اصلي پيروزهاي جمهوري اسلامي در جبهه هاي مختلف اتحاد و حضور در صحنه مردم انقلابي ايران اسلامي است كه دشمن به شدت بدنبال تضعيف اين عامل مهم است و مردم ما بايد با هوشياري و تقويت حضور در صحنه هاي مختلف، همدلي خود را تقويت نمايند.

اسلامي با بيان اين كه قدرت داراي دو پايه نظامي و اقتصادي است، ياد آور شد: امروز نيروهاي نظامي ما چونان يد واحده است اما بايد با قوي كردن نقش مردم و مقاوم سازي اقتصادي اين بخش را مستحكم نماييم.

وي با تاكيد بر اين كه ضرورت دارد تا بخش هاي اقتصادي كشور نيز تقويت شود، افزود: سيستم آموزشي ما تربيت نيروي انساني را بايد در جهت كسب و كار اقتصادي انجام دهد و رشته هاي تحصيلي مهارت افزا كه منجر به كارآفريني شود در اين سيستم قرار گيرد.

استاندار با تاكيد بر اين كه مهارت افزايي بايد در اين سيستم براي شكل دهي توليد و اشتغال به شدت تقويت شود، خاطر نشان ساخت: مازندران داراي ظرفيت بالايي است كه مي تواند به تنهايي مشكل توليد و اشتغال خود را حل نمايد.

اسلامي با اشاره به ضرورت كنترل واردات برنج ، ممانعت از واردات برنج به استان و افزايش توليد اين محصول با تكيه بر بهره وري براي تامين یک ميليون تن نياز برنج كشور را بهترين راهبرد براي بازار اين محصول دانست و تصريح كرد: بايد با اتخاذ شيوه هاي درست قيمت تمام شده محصول برنج را كاهش داد.

استاندار با اشاره به اين كه بايد توسعه ظرفيت هاي استان بويژه توسعه صنايع تكميلي با جديت دنبال شود، افزود: مازندران با ظرفيت هايي كه در اختيار دارد بايد شاگرد اول اقتصاد كشور شود.

وي با بيان اين كه بايد جلوي بيكار شدن افراد را گرفت و ظرفيت هاي غير فعال را فعال كرد تا از اين وضعيت عبور نماييم، گفت: مهم ترين نكته اقتصادي اين است كه راه مولد شدن اقتصاد را هدف قرار دهيم.

استاندار با بيان اين كه اقتصاد ما تك پايه و نفت محور است، ابراز نمود: سياست هايي كه مقام معظم رهبري در اقتصاد مقاومتي ابلاغ نمودند مسير روشن و دقيقي است كه با خرد جمهوري اسلامي ايران تدوين شده است و اقتصاد مقاومتي بايد با همه شئون در كشور اجرايي شود تا در هيچ شرايطي اقتصاد ما آسيب نبيند و بحمدالله تا كنون كشور در قطع وابستگي به نفت 50 درصد راه را پيموده است ان شاء الله با طي كامل مسير درآمد كشور بر اساس ارزش و رشد توليد حاصل مي شود و بهره وري ارتقا مي يابد و پول ملي تقويت مي گردد.

در اين يادواره استاندار مازندران از مادر شهید جاويدالاثر شعبانعلی رزاقیان تجليل نمود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار