با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی :

نشست مشترک شورای معاونین و مدیران و روسای آموزش و پرورش استان کردستان

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نشست مشترک شورای معاونین و مدیران و روسای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج برگزار شد .

کد مطلب: ۶۹۰۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان، این نشست با حضور محی الدین بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور، مدیر کل آموزش و پرورش استان ، معاونین اداره کل ، مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد .

در این نشست معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه تحول در آموزش و پرورش بر اساس نقشه راه دنبال می شود، تهیه و تدوین فلسفه تعلیم و تربیت ، برنامه درس ملی و سند تحول را از اقدامات انجام شده عنوان کرد و اظهار داشت : یکی از چالش های پیش رو این است که برابر گام های پیش بینی شده در سند و نقشه راه حرکت نکرده ایم .

وی با اشاره به فرآیند تهیه، تولید، چاپ و توزیع کتاب های درسی دانش آموزان برای هر سال تحصیلی گفت : هر سال حدود 138 میلیون جلد کتاب تهیه و توزیع می شود و برای توزیع به موقع کتاب های درسی در بین دانش آموزان، روزانه 600 هزار جلد کتاب چاپ می شود .

محمدیان با تشریح نحوه تهیه و تدوین محتوای کتاب های درسی، لحاظ نیازهای منطقه ای، سیاست های ابلاغی ، نیاز سنجی، پیش بینی حجم و کلیه شرایط و انتظارات، از کتاب درسی به عنوان نصاب علمی کشور نام برد و اظهار داشت : هیچ اثر تربیتی بدون آموزش اتفاق نمی افتد .

وی در ادامه به حجم کتاب های درسی و میزان ساعات پیش بینی شده برای تدریس محتوای کتاب های درسی نیز اشاره کرد و گفت : عدم رعایت زمان بندی ابلاغی و پرت زمان در طول سال تحصیلی، موجب انباشت حجم کتاب های درسی می شود .

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نقش کتاب های درسی برای آزمون کنکور سراسری را مهم دانست و با بیان اینکه اگر دانش آموزی به دقت متن کتاب های درسی را مطالعه و یاد بگیرد مفید خواهد بود ، تصریح کرد : سئوالات کنکور سراسری از کتاب های درسی است و اگر کسی به دقت مطالعه کند قبول می شود .

وی با تاکید بر ممنوعیت ورود کتاب های غیر استاندارد به مدارس ، یکی از برنامه های این سازمان را جلوگیری از ورود کتاب های غیر رسمی و بهره برداری افراد سود جو عنوان کرد و گفت : کتاب های استاندارد در سامانه رشد قابل بهره برداری است .

محمدیان در پایان با بیان اینکه ما به محتوای بومی و منطقه ای معتقدیم و استانها می توانند در این راستا اقدام کنند، گفت : در کتاب های درسی فارسی نیز بخشی تحت عنوان درس آزاد به منظور توجه به محتوای بومی و منطقه ای پیش بینی شده است .

در ابتدای این نشست رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز با اشاره به تهیه ، تدوین ، چاپ و توزیع کتاب های درسی دانش آموزان توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت : یکی از اقدامات مهم این سازمان توزیع به موقع کتابهای درسی در بین دانش آموزان است و این امر با جدیت از طریق سازمان پژوهش پیگیری می شود.

گفتنی است در این نشست اعضای شورای معاونین ، مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان به طرح دیدگاه ها ، نظرات اصلاحی و پیشنهادات خود پیرامون تهیه و تدوین کتاب های درسی پرداختند و معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور نیز به سئوالات آنان پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار