استاندار اردبیل:

پژوهش‌ها و نتایج آن در تولید محصولات مورد استفاده قرار گیرد

استاندار اردبیل گفت: پژوهش‌ها و نتایج آن در تولید محصولات واحدهای تولیدی مورد استفاده قرار گیرد.

کد مطلب: ۶۸۸۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،اکبر بهنام‌جو در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: یک سری از پژوهش‌ها کاربردی‌تر هستند و می‌توانند عملیاتی شوند .

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان ما بازاریاب ‎ های خوبی نیستند، تصریح کرد: برخی بازارها، داخلی هستند اما باید بازاریابی‌ها در بازارهای خارجی انجام شود .

بهنام‌جو با اشاره به اینکه استان اردبیل، استانی کشاورزی و گردشگری است، افزود: در این بازار دامنه مطالعات و پژوهش‌ها گسترده است .

استاندار اردبیل با بیان اینکه باید پژوهش‌ها و نتایج آن در تولید محصولات واحدهای تولیدی مورد استفاده قرار بگیرد، اظهار کرد: در واحدهای تولیدی نقش پژوهش نادیده و مورد غفلت قرار گرفته است .

رئیس ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل با اشاره به اینکه باید مسئولان در سخنرانی‌های خود آمارهای مورد نیاز را ارائه دهند، افزود: آمار، نقاط ضعف و قوت را به خوبی نشان می‌ ‎ دهد که می‌توان برای رفع ضعف‌ها برنامه‌ریزی کرد .

استاندار اردبیل همچنین در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با صاحبان ایده، فناوران و پژوهشگران با بیان اینکه باید میان مسئولان و پژوهشگران و صاحبان ایده ارتباط تنگاتنگی وجود داشته باشد، گفت: در گذشته نیز قدم‌های خوبی برداشته شده و حمایت‌های مناسبی در این باب در استان اردبیل انجام شده است.

بهنام‌جو با بیان اینکه قشر جوان و نخبگان جامعه دارای انتظاراتی هستند، افزود: ما نیز به عنوان مسئولان در خدمت این عزیزان هستیم تا بتوانیم مشکلات آنها را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده موجود در این مورد باید پیدا شود، اظهارامیدواری کرد: با برگزاری نشست‌هایی با پژوهشگران بتوانیم در راستای توسعه استان گام برداریم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در بحث صادرات دولت بستر را آماده می‌کند، افزود: پارک علم و فناوری نیز در این زمینه باید فعال باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید از همه پتانسیل‌های استان در جهت توسعه استفاده کنیم، تصریح کرد: پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان باید در این زمینه بیشتر فعالیت کنند.

بهنام‌جو گفت: در راستای ارتباط بیشتر با نخبگان، مشاور امور اقتصادی استانداری را مامور بررسی دقیق و هماهنگی لازم جهت حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان، مخترعین و مبتکرین کرده‌ام.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار