دسترسی به آموزش با کیفیت شاخص مهم توسعه پایدار است

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت : کمک به توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی در دستور کار قرار دارد . آموزش و پرورش باید یک مدیر یا معاون رسمی در اختیار مدارس غیر دولتی قرار دهد .

کد مطلب: ۶۸۸۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا بوشهر : مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده در گفتگو با خبرنگار پانا بوشهر بیان داشت : توجه به مسائل آموزش و پرورش از طریق آموزش با کیفیت اهمیت بسزایی دارد . زیرا امروزه دسترسی به آموزش با کیفیت شاخص مهمی است و باید این روند در مسیر درست حرکت کند .

زینی وند افزود : نهاد تعلیم و تربیت با تربیت دانش آموزانی متفکر ، مسئولیت پذیر ، جستجوگر و خلاق در ترویج فرهنگ توسعه پایدار تاثیر می گذارد .

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت : اجرای برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش در دسترس به توسعه پایدار ضرروی است . باید در جهت ارزشها و رفتار سازگار با توسعه پایدار حرکت کرد .

دکتر زینی وند تاکید نمود : مدارس خط مقدم جبهه تعلیم و تربیت هستند . و نیازمند رابطه موثر و معنادار و مشارکت ارکان جامعه می باشد . با نگاه فراگیر به آموزش و پرورش می توانیم برونداد مناسب داشته باشیم تا نتایج آن به جامعه برسد .

زینی وند ادامه داد : فلسفه شوراهای آموزش و پرورش افزایش تعامل ها با سایر دستگاهها و استفاده از ظرفیت آنها برای پیشبرد برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش است . با افزایش تعامل و همکاری روند فعالیت های آموزش و پرورش بهبود می یابد .

زینی وند افزود : رویکرد وزارت آموزش و پرورش پیاده سازی سیستم های آموزش حضوری ، غیرحضوری و نیم حضوری است و آموزش الکترونیکی نیز در دستور کار قرار دارد و درصد د هستیم با تمام امکانات و ظرفیت ها برای تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان بازمانده از تحصیل استفاده کنیم و عدالت آموزشی را محقق سازیم .

وی ادامه داد : کمک به توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی در دستور کار قرار دارد . آموزش و پرورش باید یک مدیر یا معاون رسمی در اختیار مدارس غیر دولتی قرار دهد .

دکتر زینی وند گفت : در بسیاری از استانها موسسان مدارس غیر دولتی در تامین اجاره بهای فضاهای آموزشی خود با مشکل و کمبود منابع مالی مواجه هستند که برنامه حل این مشکل نیز در دستور کار سازمان است .

زینی وند تصریح نمود : با توجه به اینکه شرایط هر منطقه و استان متفاوت است یک الگو واحد برای سراسر کشور پاسخ گو نخواهد بود بر اساس ماده 15 و 16 مدارس غیر دولتی کار گروه های شهریه در استانها تشکیل می شود تا بر اساس مقتضیات هر منطقه و استان شهریه های مدارس غیر دولتی را مشخص کنند .

وی خاطر نشان کرد : ضمن اینکه ایجاد صندوق حمایت از توسعه مدارس غیر دولتی کمک شایانی به حل برخی از مشکلات می نماید .

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت : اساس نامه سازمان مدارس غیر دولتی ، صندوق حمایت از توسعه مدارس غیر دولتی و آئین نامه ماده 12 در کمیسیونهای اصلی و فرعی دولت به تصویب رسیده است یکی از بند های قانون تاسیس مدارس غیر دولتی ماده 10 و مربوط به ایجاد صندوق حمایت از توسعه مدارس غیر دولتی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار