استاندار قزوین:

تولید شیر به سالانه یک میلیون تن افزایش می یابد

استاندار قزوین گفت: با همکاری و مشارکت مجموعه هایی مانند بنیاد مستضعفان به منظور ایجاد واحدهای مدرن دامی و لبنی، تولید شیر در استان تا سال 1400 به سالانه یک میلیون تن افزایش می یابد.

کد مطلب: ۶۸۸۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، عبدالمحمد زاهدی به همراه محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در جریان بازدید از طرح سه هزار راسی بزداری شیری در مجتمع کشت و صنعت مگسال در شهرستان آبیک افزود: با رئیس بنیاد مستضعفان برای راه اندازی یک واحد بزرگ تولید لبنیات در استان مذاکره و توافق کرده ایم و به زودی در این زمینه اقدام خواهد شد.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به آغاز اجرای طرح بزداری با نژاد اسپانیایی در مجتمع کشت و صنعت مگسال، گفت: این طرح کار جدیدی است و از مزایای اقتصادی زیادی برخوردار می باشد.
وی افزود:در کنار این طرح برای احداث یک مجموعه 25 هکتاری گلخانه با اعتبار بنیاد مستضعفان در مجتمع کشت و صنعت مگسال مذاکره شد و به زودی در این زمینه اقدام می شود.
استاندار قزوین اضافه کرد: همچنین با رئیس بنیاد مستضعفان برای همکاری در خصوص راه اندازی مجموعه یک هزار تنی ماهیان سردآبی در استان مذاکره کردیم که مورد موافقت اولیه قرار گرفت.
رییس سازمان بنیاد مستضعفان به منظور بازدید از مجتمع کشت و صنعت مگسال و شرکت در آیین کلنگ زنی 2 طرح کشاورزی در حوزه دامی به آبیک سفر کرده است.
مجتمع کشت و صنعت مگسال در 15 کیلومتری جاده قدیم 15 کیلومتری جاده قزوین-آبیک قرار دارد.
این مجتمع که هم اکنون در مالکیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است، در سال 1349 تاسیس و در سال 1352 فعالیت خود را در رشته فعالیتهای کشاورزی و دامپروری آغاز کرد.
فعالیت این مجتمع به 2 بخش شامل دامپروری (گاوداری شیری) به ظرفیت چهار هزار و 500 راس و زراعت در وسعت یک هزار هکتار برای تولید غلات بذزی و دانه های روغنی و علوفه و چغندر تقسیم می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار