افتتاح فاز اول پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان غربی

شهردار ارومیه گفت: فازاول پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان غربی۱۲ آذر همزمان با اجلاس نهایی ۱۲۰۰۰ شهید استان افتتاح خواهد شد.

کد مطلب: ۶۸۸۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، محمد حضرت پور شهردار ارومیه گفت: فازاول پروژه تقاطع غیر هم سطح آذربایجان غربی 12 آذر همزمان با اجلاس نهایی کنگره ملی 12000 شهید استان وبا حضور مقامات لشگری وکشوری افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه آذربایجان غربی شامل 4 فاز است، اظهار داشت: فاز اول آن به طول 910 متر با عرض 11 متر می باشد.

حضرت پور در خصوص تاثیر افتتاح فاز اول بر کاهش ترافیک ابراز داشت: این فاز شامل باند برگشت جاده امامزاده به خیابان والفجر است و بر رفع ترافیک فلکه آذربایجان 40 درصد تاثیردارد که می توانیم از این باند به صورت دوطرفه استفاده کنیم.

شهردار ارومیه در خصوص زمان بهره برداری فاز دوم پروژه تقاطع غیر همسطح استان گفت: تلاش می شود تا سوم خردادسال 97 فاز دوم وسوم آن را همراه با زیرگذر افتتاح کنیم و همچنین برنامه ریزی برای افتتاح کل پروژه هفته دولت سال آینده است.

حضرت پور در خصوص تاثیر مشکلات مالی در تداوم روند اجرای پروژه افزود: با توجه به برنامه ریزی های بعمل آمده و با وجود مشکلات مالی پروژه تداوم خواهد داشت و تاکنون 40 درصد پیشرفت داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه تامین مالی پروژه از سوی شهرداری ارومیه بوده و بودجه دولتی شامل آن نشده، تصریح کرد: متاسفانه سالهای قبل در بودجه بندی کشوری، ردیفی برای پروژه های شهری ارومیه پیش بینی نشده بود، به استثنای بخش حمل و نقل که آن هم برای شهرهای دارای پروژه مترو و بالای یک میلیون نفر تعلق می گرفت.

حضرت پور افزود:این پروژه با اعتباری بالغ بر160 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

شهردار ارومیه در پایان گفت:امیدواریم بتوانیم در بودجه بندی برنامه ششم برای پروژه های عمرانی شهر ارومیه همچون سایر شهرها مثل تهران، کرج و اصفهان در ردیف ملی بودجه پیش بینی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار