رئیس پلیس فتا:

تعارضات قوانین داخلی کشورها مانع پیگیری جرایم بین المللی سایبری است

رئیس پلیس فتا ناجا گفت: تعارضات قوانین داخلی یکی از مشکلات پیگیری بین المللی جرایم سایبری است.

کد مطلب: ۶۸۸۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سردار سرتیپ سیدکمال هادیانفر ضمن تشریح تاثیر ابعاد فضای سایبر بر زندگی جوامع بشری اظهار داشت: در فضای مجازی تعارض قوانین داخلی کشورها یکی از موانع مهم در پی جویی فراملی جرایم سایبری است. همچنین چالش‌های مهم دیگر مانند وب عمیق و تاریک، اینترنت اشیاء، پول‌های مجازی و محیط ابری وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود.

وی با اشاره به راهکارهای اساسی برای مقابله با جرایم سایبری در فضای بین‌الملل، تاکید کرد: باید یک نظام حقوقی منسجم جهانی توسط سازمان ملل با تایید کشورها برای مقابله با جرایم سایبری تدوین و تحت اراده جهانی اجرا شود.

رئیس پلیس فتا همچنین بر توسعه تقویت همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی با حمایت اینتر پل و unodc تاکید و گفت: همه کشورها باید برای تامین امنیت سایبری با استفاده از زیر ساخت‌های استاندارد تلاش کنند. کشورهای دنیا در حوزه جرایم اینترنتی و فراملی باید عمل‌گراتر باشند.

همچنین سرهنگ حسین رمضانی معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا در این جلسه با اشاره به آغاز به کار کارگاه منطقه‌ای پیشگیری و مقابله با جرائم سایبری نوظهور در تهران اظهار کرد: پلیس سایبری جمهوری اسلامی ایران (فتا) در راستای حمایت و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای به منظور برخورد با جرایم سایبری میزبان این کارگاه است.

وی ادامه‌داد: در این کارگاه دو روزه، مقامات پلیسی و حقوقی ایران، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ازبکستان، هلند، ایتالیا، اسپانیا، روسیه و نماینده دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل و دفتر تهران unodc و همچنین مدیرکل حقوقی وزارت امور خارجه حضور دارند.

حسین پناهی آذر مدیر کل امور بین‌الملل وزارت امور خارجه نیز در سخنانی گفت: وجود قانون مقابله با جرایم سایبری و فعالیت پلیس فتا نشان دهنده عزم ایران برای برخورد با جرایم فضای مجازی است.

وی افزود: وزارت امور خارجه با تشکیل کمیته تخصصی از اعضای سازمان‌های مرتبط، حمایت همه جانبه‌ای برای تامین امنیت فضای مجازی کرده است.

رئیس پلیس فتا از وزارت امور خارجه و دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل برای تلاش در برگزاری این کارگاه تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار