توکلی در گفت‌و‌گو با پانا: فردا، آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور دکتری 97

مشاور عالی سازمان سنجش آخرین مهلت ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ را فردا سه شنبه ۷ آذرماه اعلام کرد.

کد مطلب: ۶۸۷۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، اظهارداشت: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز در 7 گروه و ۲۴۶ کدرشته امتحانی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و پردیس‌های خودگردان انجام می‌شود.

وی افزود: این آزمون در گروه علوم انسانی ۶۳ کدرشته، در گروه علوم پایه ۴۶ کدرشته، در گروه فنی و مهندسی ۴۰ کدرشته، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۳۵ کدرشته، در گروه هنر ۷ کدرشته، در گروه دامپزشکی ۲۶ کدرشته و در گروه هنر ۹ کدرشته برگزار می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش تأکید کرد: هر داوطلب می‌تواند با توجه به علاقه فقط در یک کد رشته محل امتحانی و متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلی در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کند.

وی تصریح کرد: سطح سوالات اختصاصی در این آزمون حسب مورد در حد داشتن اطلاعات و تجربیات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه درسی در دروس تخصصی ضریب چهار، آزمون زبان ضریب یک و آزمون استعداد تحصیلی ضریب یک است.

به گفته توکلی، آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ روز جمعه ۴ اسفندماه ۹۶ در حوزه های امتحانی مربوط در یک نوبت برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار