همایش مسئولین انجمن های اولیاء ومربیان مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک ری

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش ناحیه ری گفت: از آنجایی که هرکدام از دانش آموزان، با توجه به تفاوت خانواده ها، یک نگرشی از آموزش و پرورش دارند و ممکن است نگرش های غیرهمسو برای پیشرفت دانش آموزان مشکل ایجاد کند، فعالیت انجمن اولیا و مربیان مدارس تاثیر زیادی روی روند حرکت صحیح آموزشی آن ها دارد.

کد مطلب: ۶۸۷۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های تهران، مراد شجاعی ،در این جلسه افزود: کمک اولیا به مدارس از جنبه های مختلف می تواند مانند یک اقیانوس بیکران باشد و عدم استفاده درست از توانایی های این اقیانوس باعث وارد آمدن لطمات جبران ناپذیر بر کشور می گردد .

وی ادامه داد، برای استفاده درست از این امکان باید بستر درستی تدارک دید، لازم است یک بستر سالم و محکم برای حضور فعال اعضا انجمن اولیا و مربیان فراهم آوریم که هم چون نظام آموزشی فعلی اعضا انجمن را صرفا برای امضا صورت حساب ها و هزینه ها نخواهند و از این که مدیران بتوانند به دلخواه خود عمل نمایند جلوگیری شود.

بهروز نصیری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری گفت: در نظام آموزشی مطلوب اولیا از نزدیک در جریان کارهای مدرسه هستند و به آن ها میدان داده می شود که در تمام صحنه ها به یاری مسئولین آموزشی بشتابند.

وی در ادامه افزود: نتیجه این یاری و همکاری ارتباط نزدیک و صمیمی اولیا با مسئولین آموزشی مدرسه خواهد بود. این همکاری باعث رشد و شکوفایی همه جانبه دانش آموزان می گردد. تحقیقات نشان دهنده ی تمایل والدین به همکاری با مدرسه در جهت بهبود کیفیت تحصیلی فرزندانشان است. در واقع برای ایجاد ارتباط نزدیک بایستی زمینه های کاری مشترک بین اولیا و مکان های آموزشی به وجود آورد .

نصیری خاطر نشان کرد: در نظام آموزشی درست، زمینه کاری مشترک بین اولیا و مربیان وجود دارد و تماس اولیا با مدارس شدت می گیرد، به طوری که تمام اولیا مجبور هستند جهت آگاهی از اوضاع مدرسه و مشکلات آن و کمک برای رفع مشکلات از نزدیک با یکدیگر تماس برقرار نمایند .

کوروش رومینایی رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل شهرستان های استان تهران نیز در این جلسه ،گفت: خانواده ، نخستین نهاد اجتماعی است که تأمین کننده نیازهای روانی و جسمانی افراد است و کودک از همان ابتدای شیر خوارگی از محیط خانواده متأثر می شود و در بزرگسالی نیز این تأثیر پیچیدگی خاص خود را پیدا می کند و خانواده در رشد شخصیت فرزندان ، تحکیم ارتباط میان اعضای خود و اعتلای فرهنگ جامعه و ... نقش و اهمیت بسزایی دارد .

وی با اشاره به یک اصل مهم گفت: آینده یافتنی نیست ، بلکه ساختنی است اگر به دنبال ساختن آینده جامعه هستی بین خانه و مدرسه پل ارتباطی و دانش افزایی بزن و اجازه بده این پل از جامعه بگذرد .

وی افزود، مشارکت واقعی و جدی قشرهای متفاوت مردم در اداره ی امور جامعه و بیش از هر جا در آموزش و پرورش و در سنگر مدرسه معنای درست خود را پیدا می نماید. این مشارکت در صورتی تحقق می یابد که بهترین روابط ، یعنی حسن تفاهم ، اعتماد ، همدلی ، هم اندیشی و صمیمیت میان اولیاء و مربیان برقرار باشد .

/خبرنگار: محمد محسنی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار