مدیرکل صدا وسیمای خراسان رضوی:

فيلم خوب بايد در مسیر آموزش و تغییر نگرش و رفتار موثر واقع شود

مدیرکل صدا وسیمای خراسان رضوی گفت: فیلم، عاملی برای نهادینه سازی فرهنگ در دانش آموزان است و بايد بتواند پيام را در کمترین زمان منتقل كند تا در نهایت در مسیر آموزش و تغییر در نگرش و رفتار موثر واقع شود.

کد مطلب: ۶۸۷۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محسن نصرپور بابیان اینکه در بخش ساختاری استفاده از روش و تکنیک های حرفه ای و رعایت نکات تخصصی تولید فیلم مهم است، بیان کرد: در بخش محتوایی، ضمن توجه بر تحقیق و پژوهش، فیلم باید انتقال دهنده موثر مفاهیم با موضوع جذاب بوده و با توجه به میل و نیاز و البته مصلحت جامعه هدف، قابل پذیرش از طرف مخاطبان باشد، و بتواند پیام لازم را در کمترین زمان منتقل نماید تا در نهایت در مسیر آموزش و تغییر در نگرش و رفتار موثر واقع شود.ظرفیت هنر و به طور خاص فیلم می تواند در نهادینه سازی مولفه های فرهنگی و آموزشی در دانش آموزان و رشد و ارتقاء آنان ارتباط مستقیم داشته باشد.

مدیرکل صدا وسیمای خراسان رضوی با اشاره به اهمیت مبحث آموزش و تعلیم و تربیت، گفت: بهره برداری مناسب از هر بستر فرهنگی و هنری این حوزه، از جمله برگزاری جشنواره فیلم رشد، ضرورتی انکار ناپذیر است.

نصرپور بیان کرد: موضوع آموزش به عنوان محوری مهم در فرآیند آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت از اهمیت بسزا و جایگاه خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم رشد به عنوان باسابقه ترین جشنواره فیلم کشور نیز در راستای آموزش هدفگذاری شده است، تصریح کرد: از طرفی می دانیم که عنصر آموزش ارتباط مستقیمی با اعمال و رفتار انسان دارد که در این جشنواره به این موضوع توجه می شود.

مدیر کل صدا وسیمای خراسان رضوی افزود: تغییر نگرش و رفتار در جامعه هدف با استفاده از ظرفیت هنر و به طور خاص فیلم می تواند در نهادینه سازی مولفه های فرهنگی و آموزشی در دانش آموزان و رشد و ارتقا آنان ارتباط مستقیم داشته باشد.

وی گفت: امروزه با توجه به تهاجم فرهنگی و نفوذ نظام سلطه بویژه با هدفگذاری بر مخاطبان کودک، نوجوان و خانواده، این جشنواره می تواند در این راستا ایفای نقش موثر نماید، که از جمله محورهای مهم آموزش و آسیب های اجتماعی و سبک زندگی می بایست مورد اهتمام جدی باشد.

نصرپور خاطرنشان کرد: هنرهای نمایشی از جمله فیلم جزء تاثیر گذارترین و جذابترین بسترهای آموزشی و فرهنگ سازی می باشد که در این جشنواره تعریف شده است، در این خصوص باید به ابعاد فنی، ساختاری، همچنین محتوایی و پیامی فیلم ها توجه لازم شود.

وی افزود: ضروری است برای ارتقا و افزایش تاثیر گذاری این تولیدات، حمایت های مادی و معنوی لازم از طرف متولیان حوزه آموزش، تعلیم و تربیت و حوزه های فرهنگی، صاحب نظران و اندیشمندان و همچنین سایر مجموعه های فعال در این بخش انجام پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار