مهرمحمدی بیان کرد؛

توسعه تعاملات بین المللی برای تربیت معلم

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: نشست بین المللی تربیت معلم، نقطه عطفی در ایجاد حرکت جهشی در راستای تدارک پشتوانه تئوریک برای تربیت معلم و توسعه تعاملات بین المللی است.

کد مطلب: ۶۸۷۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمود مهرمحمدی در آئین افتتاحیه نخستین سمپوزیوم تربیت معلم تطبیقی در استان اصفهان، اظهار کرد: امیدوارم مخاطبان بتوانند بهترین دستاوردها را از این نشست بین المللی برای ارتقای تربیت معلم کسب کنند و سمپوزیوم را نقطه عطفی در ایجاد حرکت جهشی در راستای تدارک پشتوانه تئوریک برای تربیت معلم و افزایش و توسعه تعاملات بین المللی دانست.

وی این برنامه را به همت معاونت نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت، نقطه آغازی برای شکل توسعه یافته از اتفاقاتی دانست که می تواند به طور تدریجی تربیت معلم را به یک مرحله تکامل یافته از تربیت معلم و اندیشه آن و برخورداری از پشتوانه های نظری لازم در راستای ارتقای کیفیت تربیت معلم هدایت کند.

در ادامه این برنامه غلامرضا کیانی معاون نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت ضمن گرامیداشت حضور شرکت کنندگان اولین سمپوزیوم بین المللی تربیت معلم تطبیقی، یاد و خاطره آسیب دیدگان و درگذشتگان زلزله غرب کشور را گرامی داشت.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: چنین نشست های علمی بتواند زمینه های شکوفایی بیش از پیش دانشگاه فرهنگیان را در ایرانِ سربلند فراهم آورده و زمینه مقتدرانه آن را در منطقه رقم زند.

کیانی با اشاره به پیشینه یکصد ساله تربیت معلم ایران با بیان اینکه تربیت معلم ایران چه بسا شایسته حضور معنادار در عرصه جهانی است خاطر نشان کرد: این مهم در صورت ایجاد همدلی و گفتمان و اراده ملی منبعث از منویات داهیانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و در سایه حضور عالمانه و مجاهدانه دلدادگان دردانه دانشگاه فرهنگیان دست نایافتنی نیست.

در بخش صبحگاهی ِنخستین سمپوزیوم تربیت معلم تطبیقی پروفسور کارمل اُ. سالیوان مدیر گروه پژوهش هنر در آموزش در کالج ترنیتی دوبلین ایرلند به بیان مطالبی پیرامون " باز اندیشی در مفهوم اولیه تربیت معلم"پرداخت.

سخنان مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان با موضوع "تدریس به مثابه یک هنر و معلم به عنوان هنرمند استودیو"؛ سخنرانی چارل والتر در خصوص "تربیت معلم جهانی در طلیعه قرن ۲۱ و مطالعات تطبیقی آن"، "ارائه یک دیدگاه ملی: تربیت معلم در آفریقای جنوبی" از سوی هنس وندر والت استاد مقاله نویسی و مبانی فلسفه در دانشگاه نورث وست آفریقای جنوبی و نیز مطالب ریمانتاس زلویس استاد دانشگاه ویلنوس لیتوانی پیرامون تحولات تربیت معلم در جهان پسا - سوسیالیت با تاکید بر کشور لیتوانی از دیگر برنامه های نوبت صبح این نشست بود.

همچنین این سمپوزیوم با ارائه مقالات پرفسور اقسان بهاردین مدرس دانشگاه وسترن کیپ آفریقای جنوبی پیرامون " نظریه های حوزه تربیت معلم و چند بعدی بودن آموزش و تدریس"؛ خاویر بارکوین رویز استاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه مالاگا اسپانیا در خصوص "تربیت معلم در اسپانیا: نمایی کلی از طرح بلونیا"؛ خلیل غلامی استاد دانشگاه کردستان درباره "تربیت معلم برای یک عصر بحرانی: فلسفه جدید وظایف نقش ها و مهارت های جدید برای مراکز تربیت معلم" و نیز نور دیویدز استاد علوم تربیتی دانشگاه آفریقای جنوبی با موضوع "تجارب کارورزی دانشجو معلمان و مدرسان: به سوی مدل ارزیابی ICT محور، برای توسعه صلاحیت حرفه ای از طریق یادگیری مادام العمر" در بخش عصرگاهی ادامه یافت.

برگزاری پنل تخصصی از دیگر برنامه های روز نخست این نشست علمی بین المللی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار