مدیر کل دفتر امور زنان:

دخالت در امور اساسی مملکت تکلیف بانوان است

مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش در جمع مشاورین امور بانوان ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: بر اساس فرموده حضرت امام(ره)دخالت در امور اساسی مملکت تکلیف بانوان است.

کد مطلب: ۶۸۶۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، مهنازاحمدی در گردهمایی مشاورین امور بانوان ادارات کل آموزش و پرورش که مشهد برگزار شد با اشاره به روند رو به رشد طرح ها در حوزه بانوان در سال های اخیر عنوان کرد:از جمله طرح های انجام شده طرح بهبود وضعیت بهداشتی دانش آموزان دختر است که با همکاری دفتر معاونت امور زنان ریاست جمهوری انجام شد و منجر به تولید کتاب ،لوح فشرده و بسته های بهداشتی برای دانش آموزان دختری که توان فراهم کردن لوازم بهداشتی را نداشتند شد.
وی ادامه داد:طرح آموزش مهارت های ارتباطی از جمله دیگر طرح ها بوده است که با همکاری دفاتر مشاوره و دفاتر انجمن اولیا و مربیان به انجام رسید و هدف توانمند سازی دانش آموزان دختر برای برقراری ارتباط با هم سن وسالان و یا حدود و چگونگی ارتباطات با جنس مخالف بود که متاسفانه امروز به یکی از معضلات بزرگ به ویژه در استان های بزرگ کشور تبدیل شده است.
احمدی با تشریح طرح آموزش حقوق و تکالیف افزود:این طرح که مورد تاکید ریاست محترم جمهور نیز بوده است برای حفظ تعادل و توازن و شناخت کافی از همه حقوق و تکالیف شهروندی در زمان خروج از مدرسه است که بعد از بازخوردهای مناسب مدارس دوره دوم متوسطه پسرانه را نیز شامل شد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد:پس از شناسایی معضلات به صورت جداگانه در هر استان طرح افزای دوام زندگی و بهبود کیفیت زندگی در دستور کار قرار گرفت که با افزایش آگاهی ها منجر به کاهش معضلاتی از جمله طلاق خواهد شد.
مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید برلزوم استفاده از ظرفیت یادگیری های غیر رسمی خاطر نشان کرد:طرح های اجرایی ما در حوزه بانوان در راستای تحقق سند تحول بنیادین است و در کنار تمام این طرح ها برنامه ریزی و سیاست گذاری برای استفاده از پتانسیل مدیریتی زنان ایجاد شده است.
وی افزود:بر اساس فرموده حضرت امام خمینی (ره)دخالت در امور اساسی مملکت به عنوان تکلیف برای بانوان محسوب می شود و امروز زنان ما باید در کنار مردان در سیاست گذاری های عالی شرکت داشته باشند و برای استحکام خانواده نیز گرچه محوریت با بانوان است امام زن و مرد هر دو مشارکت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار