آیین اختتامیه جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان درشهرستان بهارستان

همزمان با بیست و پنجمین دوره برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی ، آیین اختتامیه جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان بهارستان با حضور امام جمعه بخش بوستان ورییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهارستان، در محل سالن آمفی تئاتر قلم برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۵۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران، عبدالرضا علی پناه در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی افزود : در همه جای دنیا کشور ما را به حوزه فرهنگ ، هنر و ادبیاتش می شناسند و مفتخریم که در حوزه کتاب ، دین مقدس اسلام معجزه خود را کتاب قرآن معرفی می نماید و اهمیت کتاب و کتابخوانی را مطرح می سازد .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهارستان در ادامه سخنان خود ضمن بیان اینکه گسترش فرهنگ مطالعه ارتباط مستقیمی در کاهش بزه های اجتماعی دارد، افزود: در استان تهران سه شهرستان در طرح جام باشگاه های کتابخوانی حضور داشتند که یکی از آنها ، شهرستان بهارستان با ایجاد هجده باشگاه کتابخوانی بود که برای اولین بار در جام حضور داشت .

در ادامه حجت الاسلام احمد محسن زاده امام جمعه بخش بوستان بهارستان ضمن قدردانی از زحمات رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در سطح شهرستان ، به مأنوس بودن با کتاب اشاره کرد و گفت: هیچ غذایی بهتر از کتاب نیست و مطالعه بسیار می تواند منجر به شناخت جهان باشد .

مریم اسلامی نویسنده و شاعر کشورمان که بیش از صد عنوان کتاب در زمینه کودکان و نوجوانان به چاپ رسانده و به عنوان میهمان ویژه در این مراسم حضور داشت ودر سخنانی گفت : انسانهایی که کتاب می خوانند هزار بار می توانند زندگی کنند یعنی بواسطه مطالعه می توانند از تجربیات دیگران برای بهتر زندگی کردن خود بهره مند شوند.

این نویسنده خوش ذوق خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم که آرزوی نویسندگی داشتند گفت: پیش نیاز نوشتن ، خواندن بسیار زیاد برای کسب تجربه های بسیار زیاد است و شما در سنینی واقع شده اید که ذهنتان آمادگی پرورش موضوعات را به بهترین شکل ممکن دارد و این جز با تمرین و نوشتن های مداوم ایجاد نمی شود که در این خصوص بهتر است هر کدام از شما هر شب اقدام به نوشتن مسائل آن روز خود داشته باشید .

شایان ذکر است ،سه باشگاه به نام های لبخند خدا با نظارت ظریفه قاسم پور ، پروین اعتصامی با همراهی اعظم صالحی و کانون پرورش فکری نسیم شهر شماره چهار با مسئولیت لیلا بهرامی شایسته تقدیر شدندو به بخش رقابتهای استانی راه یافتند .

در پایان از تمام تسهیلگران و اعضای باشگاههای برگزیده با اهدای لوح سپاس و هدیه از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد .

/خبرنگار: محمدعلی دهقانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار