مدیر کل آموزش و پرورش لرستان:

کارگاه آموزشی توانمند سازی و تامین مدرسان میانی دوره ابتدایی برگزارشد

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی توانمند سازی و تامین مدرسان میانی دوره ابتدایی را بهسازی روش های آموزش و یادگیری و ارتقاء سطح مهارت های حرفه ای مدیران ، آموزگاران و مربیان پیش دبستانی عنوان کرد.

کد مطلب: ۶۸۴۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانااز لرستان ، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در این کارگاه آموزشی نقش معلم را در فرایند یاددهی ،یادگیری و تکوین شخصیت دانش آموزان محوری خواندو گفت : در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش معلم بیشترین نقش را در تربیت انسان و تحقق حیات طیبه دارد .

خدانظر دریکوند افزود : باید منطق گفتگو ، زندگی مسالمت آمیز ، خدمت به دیگران ، صداقت ، راستگویی ، فداکاری و جنبه های مثبت اخلاقی را در دوره ابتدایی با روش های مناسب تربیتی و با اخلاق و رفتار مناسب به دانش آموزان یاد داد .

وی با تسلیت ایام رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) بر نقش همراهی و همدلی معلمان در تحقق اهداف کلان تعلیم و تربیت تاکید کردو افزود : نظام آموزشی هر چقدر بتواند مشارکت معلمین را در ساماندهی و ایجاد انگیزه و با طراوت کردن سیستم آموزشی جلب کند یک قدم به موفقیت نزدیکتر شده است .

دریکوند تاکید کرد : بیشترین نقش را در اخلاق و رفتار دانش آموزان معلمان دوره ابتدایی بر عهده دارند و این معلمان هستند که مسیر زندگی آینده دانش آموزان را مشخص می کنند .

وی به برخی از مصادیق و اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : فرایند یاددهی یادگیری ابزاری است تا ما انسان هایی را تربیت کنیم که شهروندی مطلوب و انسان هایی خودباورو خداباور باشند .

دریکوند شادی ، نشاط ، تحرک و گفتگو را از جمله نشانه های آموزش موفق در دوره ابتدایی عنوان کرد و ادامه داد : باید دانش آموزان را به گونه تربیت کنیم که فارغ از شغل و تخصصی که در جامعه بر عهده می گیرند بتوانند در کنار دیگران زندگی سالم و اثر بخشی داشته باشند .

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد : گرچه ابزار , امکانات و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی نقش موثری در فرایند آموزش دارند ولی بیشترین نقش را باید در ارتباط بین معلم و دانش آموز خلاصه کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار