رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان ری:

فرهنگ مطالعه باید از دوران کودکی نهادینه شود

رئیس اداره کتابخانه‌ های شهرستان ری گفت: برنامه های فرهنگی متنوعی جهت ترویج مطالعه در کتابخانه ها اجرا می کنیم.

کد مطلب: ۶۸۴۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران، علی اکبر قربانی رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان ری اظهار داشت: با مطالعه، آگاهی و دانش اجتماعی افراد بیشتر می شود و هرچه میزان مطالعه بیشتر باشد آگاهی و پیشرفت جامعه تضمین می شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های شهرستان ری دارای بیش از ۱۹۱ هزار جلد کتاب است، افزود: بیشترین کتابهایی که توسط اعضا درخواست می شود به ترتیب کتابهای کنکور، کمک درسی، آموزشی، ادبیات داستانی، علمی، هنر خانگی و دینی و مذهبی هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان ری ادامه داد:کتاب‌خوان ماه که در قالب رونمایی، جمع خوانی و دیگر برنامه های متعدد اجرا می شود، طرحی برای ارتقای فضایل اخلاقی و فرهنگ عمومی از طریق مطالعه کتاب‌های مفید و فاخراست.

وی با بیان اینکه شخصیت کودکان باید از سنین پایین بر اساس تعالیم و آموزه های دینی شکل بگیرد، تصریح کرد: بیشترین تاکید نهاد کتابخانه ها بر کودکان و نوجوانان است و در این راستا برنامه های متنوعی از جمله نشست کتاب کودک، جمع خوانی و معرفی کتاب جهت ترغیب کودکان به ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت می گیرد.

قربانی با بیان اینکه در شهرری عموم کتابخانه ها وضعیت مطلوبی دارند، تصریح کرد: در چندسال گذشته بخش اعظمی از مشکلات کتابخانه ها را با تجهیز امکانات لازم برطرف کرده ایم و از آنجا که نهاد کتابخانه ها، اداره کردن کتابخانه ها را بر عهده دارد و به لحاظ کمبود بودجه نمی تواند وارد کتابخانه سازی شود؛ به همه بخشداری و دهداری ها اعلام کرده ایم فضایی به عنوان کتابخانه در نظر بگیرند و ما تجهیزات کتاب و پرسنل را تامین می کنیم.

وی تاکید کرد: باید تبلیغ کتابخوانی توسط رسانه های تاثیرگذار مانند صدا و سیما بیشتر صورت بگیرد و بتوانیم خانواده ها را ترغیب کنیم تا کتاب را به عنوان کالایی در سبد خانواده ها قرار بدهند.

/خبرنگار:رضوانه خاوری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار