مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در گفت و گو با پانا:

خوابگاه بعضی مدارس شبانه روزی تخریب شده است/تخریب 100درصد نداشتیم

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اعلام خبر تخریب شدن بعضی خوابگاه های مدارس شبانه روزی در استان گفت: یکی از اولویت های ما چاره اندیشی برای اسکان این دانش آموزان است.

کد مطلب: ۶۸۳۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد

رشید قربانی در گفت و گو با پانا، درخصوص خسارات واردشده به مدارس این استان در اثر زمین لرزه شب گذشته (21 آبان 96) اظهار داشت: طبق گزارش هایی که تا این لحظه به اداره کل آموزش و پرورش کردستان رسیده است، تخریب 100 درصدی در مناطق زلزله زده نداشتیم اما آسیب های جدی به برخی مدارس خصوصا در شهرستان مریوان وارد شده است.

وی افزود: گرچه مدارس مناطق آسیب دیده تخریب کامل نشدند، به دلیل شکاف های عمیقی که در ساختمان ها ایجاد شده بعضی از مدارس، برای رعایت ایمنی دانش آموزان، فعلا قابل بازگشایی نیستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: دانش آموزان مدارس آسیب دیده فعلا به شیفت دوم مدارس دیگر منتقل خواهند شد تا بازسازی مدارس شان به طور کامل انجام شود.

وی از تخریب خوابگاه مدارس شبانه روزی در اثر این زمین لرزه ابراز نگرانی کرد و گفت: طبق گزارش هایی که به دست من رسیده خوابگاه یکی دو مدرسه شبانه روزی در مریوان تخریب شده و دانش آموزان ساکن در این خوابگاه ها به ساختمان دیگری منتقل شدند.

قربانی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های ما چاره اندیشی برای اسکان این دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اعلام خبر تعطیلی مدارس برخی شهرها در استان کردستان در روز دوشنبه گفت: در نشستی که با اداره کل نوسازی استان خواهیم داشت، بعد از اعلام نظر فنی کارشناسان این اداره کل، اقدامات لازم برای بازسازی مدارس آسیب دیده انجام خواهد شد.

گفتنی است، در اثر زمین لرزه ای که در ساعات پایانی یکشنبه 21 آبان 96 در مناطق غربی کشور اتفاق افتاد شهرها و روستاهای سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام خسارات و تلفات بالایی را متحمل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار