مهران رنجبر در گفت و گو با پانا:

«لایکا و پیکاسو» در فرانسه اجرا می شود

مهران رنجبر بازیگر نمایش «شوایک سرباز ساده دل» از بازی در یک فیلم سینمایی و کارگردانی یک نمایش در کشور فرانسه خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۲۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مهران رنجبر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها در نمایش «شوایک سرباز ساده دل» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی بازی دارد، درباره فعالیت هنری اخیر خود به خبرنگار فرهنگی پانا گفت: بعد از پایان نمایش «شوایک»، نمایش «لایکا و پیکاسو» را در فرانسه اجرا خواهم کرد که اثری در ارتباط با پابلو پیکاسو نقاش بزرگ اسپانیایی است. این نمایشنامه را خودم نوشته ام و مانند کارهای قبلی ام از فضایی فانتزی برخوردار است .
وی افزود: نگاهی به چندین سال آخر زندگی پیکاسو یکی از نقاشان عجیب دنیا دارد که در سن ۹۰ سالگی هم با رفتارهایش یکی از بحث برانگیزترین آدم ها بود. لایکا نیز یک مدل از دوربین عکاسی است. یکی از عکاسان شناخته شده به نام دیوید داگلاس دانکن که چند سال آخر زندگی پیکاسو با وی زندگی می کرد با این دوربین عکس های خصوصی از زندگی او گرفته است.
این بازیگر با اشاره به تصمیم اش برای بازی در تئاتر و سینما و خداحافظی با تلویزیون بیان کرد: در حال حاضر برای بازی در یک فیلم قرارداد بسته ام و از بازی روی صحنه لذت می برم. بعد از بازی در سریال «آوای باران» و یک فصل از برنامه «دورهمی» بیش از یکسال است در تلویزیون نبوده ام و فعلا قصد بازی در این رسانه را ندارم.
وی با اشاره به ضرورت تعامل رسانه ها و هنرمندان عنوان کرد: تعامل رسانه و هنرمندان در کشورهای آمریکایی و اروپایی بالاست. اما در ایران اینطور نیست. نمی خواهم دنبال مقصر بگردم. اما این دو حوزه دچار نوعی بحث هستند. حال آن که وقتی یک اثر سینمایی یا تئاتر روابط عمومی ندارد، مردم از آن خبر نمی یابند و اگر اکنون مردم بیشتر تئاتر می بینند، به دلیل روابط عمومی و ورود تهیه کنندگان به آن هاست. اشتباه است که هنرمندان بگویند به رسانه ها نیاز ندارند و باز هم اشتباه است که رسانه ها اعلام کنند یک بازیگر را بزرگ کرده اند.
رنجبر همچنین خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشورمان رویه های اشتباهی پیش گرفته می شود و این فضای مجازی است که روزها به رسانه ها خط می دهد و مناسبات را به هم زده است. زیرا افرادی شانتاژ خبری به وجود می آورند تا همیشه روی جلد بمانند و در این شرایط، اهالی رسانه بعضا به فناوری های روز مسلح نیستند.
وی افزود: رسانه ها باید برای جامعه جا بیاندازند که جامعه به تئاتر نیاز دارد. وقتی یک نمایش در یک سالن بیش از یک میلیارد می فروشد، معادل یک فیلم سینمایی است که 25 میلیارد در 24 سالن سینما می فروشد. ضمن این که آن سینماست و جنبه عمومی تری نسبت به تئاتر دارد. اما این نتیجه نشان می دهد مخاطبان عناصر نمایش «شوایک» مثل متن و لباس و بازی ها را دوست داشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار