نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

توسعه هنرستان ها، یکی از راه های برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی

نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بازدید از هنرستان دخترانه نمونه دولتی شهید مدرس آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان، گفت: توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش، یکی از راه های برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان است.

کد مطلب: ۶۸۲۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان،محمدرضا پورابراهیمی با ذکر این مطلب که: بهترین و مهمترین سرمایه ی هر کشوری نیروی جوان و آموزش دیده ی آن کشور است، گفت: توانمندی هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش باید به جامعه معرفی شود .

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان هنرستان ها خیلی زود جذب بازار کار می شوند .

وی با بیان این نکته که تربیت نیروی جوان و اشتغال آنان اولویت اول و اصلی نظام است، اظهار داشت: توسعه ی رشته های فنی و حرفه ای باید در دستور کار باشد و متناسب با نیاز جامعه ایجاد اشتغال کنیم .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش علاوه بر آموزش، بایستی در رشته هایی که امکان ایجاد درآمد دارند در حوزه ی درآمد زایی نیز فعالیت داشته باشند .

پور ابراهیمی با ذکر این مطلب که امکانات و زیر ساخت ها باید متناسب با نیاز جامعه فراهم شود، گفت: استفاده از فضاهای خالی دانشگاه ها، مراکز فنی و حرفه ای و سایر سازمان ها و نهادهایی که مناسب با نوع آموزش هنرستان ها می باشد باید در اولویت باشد .

در ابتدای این بازدید مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان در سخنانی با ذکر این مطلب که سمت و سوی آموزش و پرورش از سمت رشته های نظری به سوی رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش است، گفت: در چند سال اخیر اقبال دانش آموزان به سمت هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش بسیار زیاد شده است به گونه ای که در فصل ثبت نام، ظرفیت این مدارس خیلی زود تکمیل می شود .

سید قوام رضا میرحسینی اظهار داشت: اکثر هنرجویان هنرستان ها بعد از فارغ التحصیلی یا به سرعت وارد بازار کار شده و یا در رشته های خوب دانشگاهی مشغول به تحصیل می شوند .

وی با ذکر این مطلب که: از تمام ظرفیت های خالی ناحیه دو برای درآمد زایی استفاده می کنیم، گفت: با استفاده از ظرفیت های این ناحیه، در سال جاری افزایش 30 تا 40 درصدی درآمد داشته ایم .

شایان ذکر است محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به همراه میرحسینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو از هنرستان نمونه دولتی دخترانه شهید مدرس این ناحیه بازدید کرد و از نزدیک در جریان برنامه های این مرکز آموزشی قرار گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار