در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

تقویت سمن‌های فعال محیط زیستی/ بسیاری از سمن‌ها مسیر را گم کرده‌اند

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تقویت سمن های فعال محیط زیستی گفت: سعی می شود با تغییراتی که به دنبال کارهای آموزشی و تسهیل گری و اصلاح آئین نامه ها در دست داریم، بتوانیم سمن ها را تقویت کنیم.

کد مطلب: ۶۸۲۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد

کاوه مدنی در گفت و گو با خبرنگار پانا، با بیان اینکه سمن های محیط زیستی باید غیردولتی بمانند تا بتوانند نقش خود را بازی کنند، اظهارداشت: یکسری تعاملات سالم می تواند صورت بگیرد اما اگر محیط زیست و سمن ها نزدیک تر شوند به ضرر محیط زیست خواهد بود، برای اینکه سمن ها نقش مطالبه گری خود را از دست می دهند. از طرفی محیط زیست هم نمی توان بدون کمک سمن ها و فعالان محیط زیست کار کند.

معاون آموزش سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: آرزو و آرمان من این است که سمن های محیط زیستی به سمن های واقعی تبدیل شوند. خیلی از سمن هایی که امروز در کشور، آن ها را سمن می خوانیم با استانداردهای بین المللی سمن محسوب نمی شوند و مسیر را گم کرده اند. در عین حال خیلی از سمن ها آرمان و هدف درستی ندارند. اینکه فقط بگوییم حفاظت از محیط زیست و کمک به آن، هدف درستی نیست و این ضعف سمن ها در کشور است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در خیلی از موارد مفهوم واقعی سمن ها را به درستی پیاده سازی نمی کنیم. معنی سمن گروه اپوزیسیون نیست. معنی آن افراد ناراضی نیست اما متاسفانه برخی این تصور را از سمن ها دارند و حتی برخی از سمن ها نیز این تصور را از خود دارند. سمن ها باید اهداف داشته باشند و به فعالیت ها و پروژه های خود فکر کنند و سازمان محیط زست نیز باید به این مسیر کمک کند و فرایند را تسهیل سازی کند.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت سمن های محیط زیستی در کشور گفت: لزوما با تزریق پول دولتی در سمن ها موافق نیستم چون فکر می کنم رسالت سمن ها را خراب می کنیم. سمن باید با شرکت مشاور و پیمانکار فرق کند و امیدوارم با تغییراتی که به دنبال کارهای آموزشی و تسهیل گری و اصلاح آئین نامه ها در دست داریم، بتوانیم سمن ها را تقویت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار