شرکت 700 دانش آموز سنندجی در مراسم بزرگداشت روز ملی آزمایشگاه

برای اولین بار آئین نمادین روز ملی آزمایشگاه با شرکت بیش از 700نفر از دانش آموزان مدارس سنندج با عنوان شو فیزیک برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۲۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، 700 نفر از دانش آموزان مدارس ناحیه یک سنندج، جمعی از مسئولین و دست اندرکاران امر مراسم گرامیداشت روز ملی آزمایشگاه با اجرای آزمایش های مختلف فیزیک در مجتمع حضرت امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد.

در این مراسم مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان ضمن تشکر از بانیان و دست اندرکاران این برنامه علمی، احیای روح آزمایش و پژوهش در مدارس دوره متوسطه و همچنین علاقمند کردن دانش آموزان به کارهای عملی و آزمایش را از اهداف این برنامه عنوان کرد.

در ابتدای این مراسم سید فواد حسین مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز با تسلیت اربعین حسینی، گفت: امسال برای اولین بار در سطح استان در اقدامی ابتکاری آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج اقدام به برگزاری همایش علمی با عنوان شو فیزیک دانش آموزی کرده است.

وی پرداختن به موضوعات آموزش های کاربردی را یکی از رسالت های مهم آموزش و پرورش عنوان کرد و با بیان اینکه یادگیری فقط شنیدن نیست؛ گفت: برای یادگیری عمیق تر و اثر بخش تر و همچنین کاربردی کردن علوم باید دانش آموزان را با انواع آزمایش های فیزیک آشنا کرد.

حسینی از دبیران فیزیک خواست در حوزه تولید محتوا کتب جدیدالتالیف و جشنواره های علمی فعالانه حضور داشته باشند چراکه موتور محرکه کارهای علمی دبیران فیزیک هستند و آموزش نیز با کیفیت تر خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج همچنین از دانش آموزان نیز خواست فعالانه و با علاقمندی خاصی به دنبال دانش فیزیک بوده چراکه کاربردی کردن علم فیزیک بر زندگی انسان ها تاثیرگذار خواهد بود.

گفتنی است در ادامه این مراسم دبیران فیزیک آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج به اجرای آزمایش های مختلف درس فیزیک پرداختند و دانش آموزان نیز با نحوه اجرای آزمایش و همچنین میزان تاثیر علم فیزیک بر زندگی انسان آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار