معاون پرورشی و فرهنگی:
اردوهای دانش آموزی آزمایشگاه مهارت آموزی است
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به چالشهای مهارت آموزی گفت: اردوهای دانش آموزی معیاری از تمرین این مساله است.
به گزارش خبرنگار پانا، مهدی فیض در برنامه پرسشگر در خصوص بحث مهارت آموزی دانش آموزان، عنوان کرد: در نظام تعلیم و تربیت باید سطح شایستگیهای دانشآموزان تقویت شود که بخشی از این مساله به مهارتها از جمله از مهارتهای زندگی وابسته است.
وی با تاکید بر اینکه باید دانشآموز را برای آینده تربیت کنیم، ادامه داد: هر فرد در آینده دارای نقشهای متعددی از جمله تعامل با شهروندان، بستگان و دیگر افراد جامعه است و باید برنامههایی عملیاتی را برای مهارت آموزی دانش آموزان در پیش بگیریم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عمده فعالیتهای فوق برنامه دانشآموزان از سوی تشکلهای دانشآموزی مانند بسیج دانشآموزی، اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان و سازمان دانشآموزان انجام میشود، گفت: برنامههای فوق برنامهای که با مشارکت دانشآموزان در مدارس مانند تئاتر و کلاسهای مهارت و تفکر و نقادی از جمله روشهای مهارتآموزی است.
وی تصریح کرد: همواره میخواهیم تمامی برنامه های مهارتی را با کتاب محوری دنباب کنیم که این امری اشتباه است زیرا برخی برنامه ها کتاب محور و جز برنامه رسمی و برخی به طور فوق برنامه ارائه میشود.
فیض با تاکید بر اینکه اردو که آزمایشگاههای مهارت زندگی است، گفت: بسیاری از مهارتها باید در محیطهای غیررسمی و غیرکلامی به دانش آموزان آموزش داده شود.
وی با بیان اینکه حجم اردویی آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشت، اشاره کرد: در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ حدود ۱۰ میلیون نفرروز اردو داشتهایم که امیدواریم این رشد در سال تحصیلی جاری نیز وجود داشته باشد .
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هر سال حدود ۱۰ درصد رشد در اردوها داشتیم و با این روند امیدواریم تا پایان سال ۱۰ میلیون نفرروز اردو را به ۱۳ میلیون نفرروز افزایش دهیم.
فیض به راه اندازی مرکز کنترل سفرهای بروناستانی دانشآموزان راهاندازی اشاره داشته و یادآور شد: در این مرکز همه اردوهای دانشآموزان در کشور به صورت لحظه به لحظه رصد میشود.
ارسال دیدگاه