امام‌جمعه اسلامشهر:

پیروان اباعبدالله الحسین (ع) هر چه بیشتر زیارت اربعین را تقویت کنند

امام‌جمعه اسلامشهر گفت: امروز اجتماع عظیم اربعین در دنیا بی نظیر است مخصوصاً در این سال‌های اخیری که فتنه‌ داعشی ها بوجود آمده بود ،لازم است پیروان اباعبدالله الحسین (ع) هر چه بیشتر این زیارت اربعین را تقویت کنند.

کد مطلب: ۶۷۹۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پاناشهرستانهای تهران، حجت‌الاسلام محمدعلی نوروزی در مراسم بدرقه کاروان حاج محمود شفیعی با تسلیت فرارسیدن اربعین سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) گفت: پایه‌گذار این زیارت حضرت جابر بود و جابر شخصیت برجسته‌ای است او از صحابه‌های باعظمت حضرت رسول اکرم(ص) و از یاران ولایی اهل‌بیت(ع)میباشد و یکی از ویژگی‌های ایشان این است که عمر بابرکتی داشت و در طول عمر خود هفت نفر از معصومین از پیامبر اکرم (ص)تا امام باقر (ع) زیارت کرد .

وی ادامه داد: یکی از یادگاری‌هایی از پیامبر اکرم (ص)و به‌وسیله جابر منتقل شده و امروز نیز انجام می‌شود این است که پیامبر(ص) فرمودند، ای جابر پسرم حسین را زیارت کن برای اینکه ثواب و فضیلت زیارت حسین به اندازه یکصد حج است، جابر زنده ماند و اولین زائر اربعین حضرت سیدالشهدا (ع)بود .

امام‌جمعه اسلامشهر با بیان اینکه جابر بن عبدالله انصاری بنیان‌گذار سنت حسنه زیارت امام حسین (ع) بود، خاطرنشان کرد: او در سال ۶۱ هجری با تعدادی از یاران خود به زیارت حضرت رفتند و این سنت باقی ماند و سال به سال بر تعداد زائران خضرت افزوده شد به‌طوری‌که سال گذشته آمار زائران را بیش از ۲۰ میلیون نفر تخمین زدند .

وی اعلام کرد: بر اساس احادیث اگر کسی کار خیری را بنا کند بعد از مرگش از ثواب آن کار خیر بهره‌مند می‌شود بدون آنکه ثواب اجراکننده کم شود، به همین دلیل جابر بن عبدالله و یارانش از ثواب زیارت زائران اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از سال ۶۱ تاکنون اجر می‌برند بدون اینکه از پاداش زائران کم شود .

حجت‌الاسلام نوروزی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) این سنت حسنه را تقویت می‌کردند، افزود: همه ائمه معصومین(ع) سفارش به زیارت امام حسین (ع) می‌کردند تا جایی که امام حسن عسکری (ع) برای مؤمن پنج ویژگی برشمردند و یکی از این نشانه‌ها را زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) عنوان کردند، شیعیان به زیارت حضرت می‌رفتند و خلفای بنی‌عباس و بنی‌امیه هم جلوگیری می‌کردند به عنوان نمونه متوکل عباسی ۱۷ مرتبه قبر حضرت را تخریب کرد .

وی با قدردانی از برگزاری این مراسم و مهیان وسیله نقلیه برای جابجایی زائران گفت: امروز اجتماع عظیم اربعین در دنیا بی‌نظیر است مخصوصاً در این سال‌های اخیری که فتنه‌ داعشی ها بوجود آمده بود، لازم است پیروان اباعبدالله الحسین (ع) هر چه بیشتر این زیارت اربعین را تقویت کنند .

پیش از سخنان امام‌جمعه اسلامشهر، صمد علایی رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اسلامشهر گفت: با توجه به اقبال عمومی که در سال‌های گذشته برای زیارت اربعین وجود داشت این مراسم تدارک دیده شد وبر این اساس وزارت کشور و اتحادیه اتوبوس‌رانی‌های شهری کشور وظیفه انتقال زائران از شهر مهران و پارکینگ‌ها تا پایانه مرزی را بر عهده‌دارند.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس از اسلامشهر اعزام‌شده مأموریت می‌شوند، افزود: مأموریت این رانندگان تا روز ۲۲ آبان ماه ادامه خواهد داشت و در این کاروان ۴۴ نفر راننده و دو نفر همراه و یک نفر مسئول فنی حضور خواهند داشت تا بتوانند مسیر را برای زائرین امام حسین (ع) هموار کنند.

/خبرنگار:سمیه محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار