مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

وظیفه مدیر فرهنگی، ایجاد بستر و مسیر حرکت برای دانش آموزان است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر وظیفه مدیر فرهنگی، ایجاد بستر و مسیر حرکت برای دانش آموزان است و اگر این مسیر ایجاد شود، مردم خود حرکت می کنند.

کد مطلب: ۶۷۹۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان، محمد حسن قائدیها در گردهمایی معاونان پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: هدف اصلی ما پشتیبانی برای ساختن دانش آموزان به عنوان یک انسان است و اهمیت این موضوع زمانی اثبات می شود که در سند تحول بنیادین نیز به این موضوع اشاره شده است

وی افزود: در حال حاضر موقعیت و جایگاه آموزش و پرورش استان اصفهان در مقایسه با وضعیت گذشته آن قابل مقایسه نیست و بر همین اساس قابل دفاع است.

محمد حسن قائدیها ادامه داد: در تابستان سال گذشته بیش از 40 برنامه کشوری در حوزه های مختلف اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شده است که نشان از توانمندی استان است.

وی بیان کرد: اخیرا بحث تغییر ساختار وزارت آموزش و پرورش مطرح شده است و هیات دولت فرصتی را برای کوچک کردن ساختار بدنه داده است به طوری که ادغام مجدد معاونان پرورشی و تربیت بدنی در استان ها و ادغام دو حوزه معاونت آموزشی پیشنهاد مطرح شد و افراد به این نتیجه رسیدند که این دو حوزه به دلیل وجود مشکلات مختلف در بدنه آن، با همین ترکیب به کار خود ادامه دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز سه دیدگاه کلی درباره مباحث فرهنگی و تربیتی در دنیا وجود دارد. به طوری که عده ای معتقدند کارهای فرهنگی و تربیتی قابل کنترل کامل هستند و افراد را می توان مهندسی فرهنگی کرد این در حالی است که الان روش های تربیتی، این دیدگاه را منسوخ اعلام کرده است و واقعیت این است که انسان ها آزاد آفریده شده است.

محمد حسن قائدیها عنوان کرد: دو سالی است که ریاست محترم جمهور دو سوال را مطرح کرده است به طوری که در سال گذشته ریشه خشونت از سوی ایشان مطرح شد و دانش آموزان پاسخ های متعددی به این پرسش ارائه دادند.

وی تاکید کرد: وظیفه مدیر فرهنگی، ایجاد بستر و مسیر حرکت است و اگر این مسیر را ایجاد کنید، مردم خود حرکت می کنند.

محمد حسن قائدیها اضافه کرد: امروز باید در نظر داشته باشیم که تا چه اندازه موفق بوده ایم دانش آموزان را انسانی هایی متعهد، دیندار، اخلاق مدار و پرسشگر تربیت کنیم و برای آنها جلسات پرسش و پاسخ برگزار کنیم و اینکه انتظار داشته باشیم روش های تربیتی و دیدگاه های دیروز را به کار بگیریم موفق نخواهیم بود چون دانش آموزان امروز صد قدم جلوتر از معلمان هستند.

وی گفت: مدیران مدارس باید از ظرفیت آموزش خانواده، تربیت سیاسی دانش آموزان، ظرفیت شوراهای دانش آموزی،تشکل های دانش آموزی و بسیج دانش آموزی، ظرفیت سازمان دانش آموزی استفاده کنند و دانش آموزان را وارد میدان عمل کرد تا بلکه بتوانند استعدادهای خود را نشان دهند.

وی گفت: مدیران مدارس باید درب دفتر خود را برای دانش آموزان باز نگه دارند تا دانش آموزان بتوانند ارتباط دو طرفه ای با مدیران خود برقرار کنند چرا که امروز شیوه های ارتباطی در مدارس بسیار ضعیف است.

محمد حسن قائدیها تصریح کرد: مدرسه مطلوب، مدرسه ای است که سراسر گفتگو و خلاقیت در آن موج بزند و امروز باید ببینیم مدارس تا چه اندازه پناهگاه دانش آموزان است و در این زمینه معلمان پرورشی می توانند گام های موثری بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار