پانا گزارش میدهد/

طرح های روستایی اشتغال هرچه سریعتر تعیین تکلیف میشوند

استاندار همدان گفت: بانک سینا و صندوق کارآفرینی امید طرح های روستایی اشتغال را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کنند.

کد مطلب: ۶۷۹۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، محمدناصر نیکبخت در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان گفت: بخدا قسم اگر یک نفر نان به سفره اش برود و شاغل شود حتما دعای وی شامل دست اندرکاران می شود.

وی افزود: ایجاد سرپرستی بانک سینا در استان برای تسریع در پرداختها و سرعت کار پیگیری شود، اسامی و مشخصات ۱۱ هزار و ۴۰۱ نفر شغلی که از محل پرداخت ۶۴۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ایجاد شده، بر روی سایت اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.

استاندار همدان اظهار کرد: ۳۴۰ میلیارد تومان، اعتبارات نهایی نیست وباید هر چقدر می توانیم از اعتبارات متمرکز بیشتر جذب کنیم. شایسته نیست که شهرستانی نتواند، سهمیه اعتبار خود را جذب کند.

نیکبخت ضمن اشاره به مشکلات و محدودیتهای بودجه ای گفت: اعتبارات اشتغال، فراوان و بسیار است و باید اعتبارات را جذب و منابع را مصرف کنیم. هیچ بهانه ای نیست و منابع بسیار است و اگر جذب نشود مدیران کم کاری کرده اند.

استاندار همدان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی که ماهی یک بار باید به شهرستانها بروند باید منابع اشتغال را اطلاع رسانی کنند. مدیر کل کار و تعاون استان با همه رسانه های استان گفتگو کند و برای اطلاع رسانی هزینه هم بکند،جلسه ای با دهیاران، رؤسای شوراهای روستایی، فرمانداران و بخشداران شهرستانها و مدیران بخشی تشکیل شود تا این موارد را اطلاع رسانی کنند. وی افزود: سرشکستگی و روسیاهی دارد اگر نتوانیم منابع اشتغال را جذب کنیم اگر مشکل اشتغال حل شود، مشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و همه حوزه ها کم می شود.

استاندار همدان ضمن اشاره به بازدید سرزده از بانک ها گفت: برنامه بازدید سرزده با توجه به بازخورد خوبی که در رفع موانع تولید دارد، ادامه خواهد داشت.

نیکبخت به اهمیت صنایع دستی اشاره کرد و افزود: صنایع دستی و گردشگری برای استان بسیار مهم است و باید از اعتبارات و سهمیه های اشتغال در این حوزه ها به خوبی استفاده شود.

وی ضمن اشاره به مراسم سیزده آبان گفت: 13 آبان، روز استکبار ستیزیست؛ روزی که ایران به دنیا ثابت کرد ، سلطه نمی پذیرد و سلطه را در دنیا محکوم کرد ؛از همه می خواهم شنبه آینده در تجمع این روز شرکت کنند.

نیکبخت گفت: استان همدان در اربعین، محل عبور زوار بسیاری است و انتظار است مردم متدین همدان در پذیرایی و همراهی زوار این بار هم همکاری داشته باشند.

/ریحانه بهزادی کیا/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار