پایش وضعیت بی خطر سازی پسماندهای عفونی بیمارستان های ارومیه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه از پایش و نمونه برداری میکروبی از دستگاههای بی خطر ساز پسماندهای عفونی بیمارستانهای شهرستان ارومیه خبرداد.

کد مطلب: ۶۷۹۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی،مختار خانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت : در راستای پایش های زیست محیطی کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه به همراه کارشناسان آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست از روند بی خطر سازی پسماندهای عفونی بیمارستان های امام رضا(ع)، طالقانی، ارتش، مطهری، سیدالشهداء و شفاء بازدید و جهت اطمینان از صحت عملکرد دستگاههای بی خطر ساز نمونه برداری مشترک انجام دادند.
خانی اظهار داشت تمامی بیمارستانهای این شهرستان بیخطرسازی پسماندهای عفونی را از طریق دستگاههای هیدروکلاو و اتو کلاو در سیکلهای روزانه انجام می دهند و مراکز خصوصی مانند درمانگاهها،مطب ها و...از طریق قرار داد با شرکتهای پیمانکار ذیصلاح اقدام به بیخطر سازی مینمایند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه خاطرنشان کرد مدیریت پسماندهای پزشکی شامل زباله های عفونی،تیزوبرنده ودارویی و شیمیایی از مهمترین بخش های مدیریت پسماند به شمار می رود و لازم است که اقدامات مبتنی بر رعایت ضوابط زیست محیطی و بهداشت عمومی در این بخش با دقت ویژه ای انجام شده و با توجه به بالا بودن حساسیت کار مراحل اجرای کار با نظارت مستقیم کارشناسان اداره انجام می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار