همایش «شعر اربعین حسینی» در فامنین برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: همایش «شعر اربعین حسینی» پس از اربعین و در روزهای پایانی ماه صفر در شهرستان فامنین برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۶۷۹۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا همدان، مجید فروتن با بیان اینکه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طبق روال سایر سازمان‌ها و نهادها برای پیاده‌روی اربعین حسینی برنامه‌ریزی دارد، اظهار کرد: با توجه به عبور زائران اربعین حسینی از همدان، اداره ارشاد نیز اقلام تبلیغاتی و فرهنگی شامل کتاب برای زائران سیدالشهدا (ع) تدارک دیده است.

وی از برگزاری همایش شعر اربعین حسینی خبر داد و گفت: برگزاری این همایش که به صورت استانی برنامه‌ریزی شده، پس از اربعین و در روزهای پایانی ماه صفر در شهرستان فامنین با حضور شاعران برجسته استانی و کشوری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه همایش شعر اربعین حسینی با موضوع فلسفه اربعین برگزار می‌شود، افزود: هدف از برگزاری این همایش ترویج مفاهیم والای فرهنگ عاشورا و زیارت اربعین، تشویق و ترغیب هنرمندان برای پرداختن بیشتر به موضوعات مرتبط با فرهنگ عاشورا و زیارت اربعین و فراهم کردن بستر مناسب برای بروز استعدادهای هنری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تقویت هویت فرهنگی استان است، بیان کرد: با توجه به اینکه نهضت حسینی خود یک مکتب انسان‌ساز است، بنابراین می‌طلبد ابعاد فرهنگی جامعه نیز به سمت و سوی ارزش‌های اسلامی سوق یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار